1

Onderwerp: Kroontje met tylose, eet je dat nog op?

Misschien een domme vraag. Ik heb hier een kroontje klaar staan die volgende week op een taart komt. Hij is al mooi hard geworden door de tylose en hij staat nu onder huishoudfolie.

Eet je deze nog op of staan die alleen voor de sier op een taart?
Letters uit de tappits daar doe je ook tylose door heen...maar die eet je toch ook gewoon?

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

Re: Kroontje met tylose, eet je dat nog op?

Wat ik heb gelezen/begrepen is het niet echt lekker om het op te eten als er tylose door heen zit  :think:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Nee niet eten hoor, da's echt niet lekker. Beetje "slijmerig" . Maar buiten dat het niet echt lekker is , niemand wíl dat kroontje opeten hoor! Ze willen hem altijd bewaren is mijn ervaring.

Carpe Diem !

ik ken zat mensen die het wel opeten, smaken verschillen... gelukkig maar

kan je kroontje nu nog wel ademen? Als je hem luchtdicht afsluit met de folie kan het zijn dat hij weer zacht wordt en dus instort

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

ik ken zat mensen die het wel opeten, smaken verschillen... gelukkig maar

Gatver.... :+

Carpe Diem !

6

Ja bah! Ook van mijn taart voor een vriendin is de hele strik opgegaan  :s

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

7

ik maak inderdaad ook wel mee dat mensen het juist lekker vinden. zelf vind ik het ook smerig!

mag ik vragen hoe lang je het kroontje uit heb laten harden? ik heb er vorige week eentje geprobeerd te maken maar die was na 2 dagen uitharden nog steeds te zacht om als topper te gebruiken

N-Joy Cakes

8

Bedankt voor jullie reacties! Bij mij was het kroontje na 2 dagen al super hard.

Hij staat nu op een kartonnetje in huishoudfolie. Dit folie sluit het niet helemaal af. Hij is dus niet luchtdicht verpakt en blijft echt heel hard!

Ik heb het zelf nooit geproefd ;) maar vroeg het me af omdat het kroontje zo hard is. Ook boetseersels eet je dus eigelijk niet op?

9

:nooo  :nooo  :nooo

Is ECHT NIET lekker!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

10

oké ;) ik zal het doorgeven aan de klanten ;) haha. Maar het toch opeten (je weet nooit wat men doet)kan verder geen kwaad voor de gezondheid?

11

Kelly1609 schreef:

oké ;) ik zal het doorgeven aan de klanten ;) haha. Maar het toch opeten (je weet nooit wat men doet)kan verder geen kwaad voor de gezondheid?

Nee hoor. Het kan geen kwaad.

Ik ken ook genoeg mensen die het opeten. Vooral kinderen kunnen er gek op zijn.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Kinderen vinden die decoraties juist leuk om op te eten. Bij ons zijn er altijd wel een paar die niet van taart houden, die maak ik blij met de decoratie. Ik gebruik Pettinice van Bakels, die wordt zonder tylose hard en smaakt dus prima.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

13

ow ik heb ook bakels! Maar heb wel tylose gebruikt. Hoef ik de volgende keer dus niet meer te doen?

14

Ik bedenk nu ineens dat jij misschien wel met marsepein werkt... Dan kun je niet zonder tylose :rolleyes:

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

15

Ha Kel, lekker tegelijk online :lol:
Ik gebruik geen tylose hoor, gaat gewoon goed! Het hangt er wel vanaf hoeveel kleurstof je gebruikt hebt, hoe intenser de kleur, hoe langer het duurt voor het droog is. En met de extra black en extra red wordt het niet hard, maar die kleurstoffen vind ik sowieso niet te vreten :nooo

16

haha oke dan weet ik dat voor de volgende keer ;) Heb al een aantal dingen klaar liggen en die ga ik echt niet opnieuw maken ;)

17

Tja, ik moet er niet aan denken, maar kinderen eten alles van suiker. Ik had een keer bij Wendy een boetseersel gemaakt, wat behoorlijk lang in een doosje heeft gestaan totdat ik het kon gebruiken. Ik heb nog tegen mijn neefje gezegd 'niet opeten'! Maar toen ik 's middags kwam, zat hij lekker aan een stuk lijf stijf van de tylose te knabbelen. Had hij voor het laatst bewaard,haha! Nouja, je wordt er niet ziek van laten we maar zeggen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

18

dan is dat misschien het verschil, ik werk met marsepein en het wilde echt niet hard worden. en er zat echt flink wat tylose doorheen.

N-Joy Cakes

19

NiQ schreef:

dan is dat misschien het verschil, ik werk met marsepein en het wilde echt niet hard worden. en er zat echt flink wat tylose doorheen.

Neuh, dat zal niet echt werken, marspein met tylose ...

Groetjes Karine

20

Mijn ervaring is ook, dat kinderen alles eten van de taart  :lol: . Van lussen van een hardgeworden strik tot het marsepein afeten van een piepschuim bol ( :s )!
En om de (marsepeinen !!) boetseerels (zonder tylose) wordt gevochten.....

Groet, Jolanda