1

Onderwerp: biscuitmix vraagje

Nog even een vraagje over het maken van een biscuit met de mix. Moet je de eieren die je in de mix gebruikt ook eerst warm maken of is dat bij de mix niet nodig. Bij de bereiding met bloem doe ik dit namelijk wel, dan maak ik of de eieren van te voren warm of (en dat doe ik meestal) ik zet de bak waarin ik mix in een bak met warm water.
Wat doen jullie bij de mix? Wel of niet warm?

Groetjes Bianca

Re: biscuitmix vraagje

Hoi,

Altijd eieren op kamertemperatuur gebruiken. Ik maak ze nooit warm.
Geen eieren direct uit de koelkast gebruiken. Dus niet bij de mix, maar ook niet bij een recept.

Bij de mix zet ik de bak niet in warm water. Maar ja wie ben ik......

3

Ik doe mijn eieren vanuit de koelkast eerst 10 min in een bak met warm/heet water. Verder maak ik mn kom niet warm ofzo, veel teveel gedoe joh  :lol:

Eieren dus wel warm maken begrijp ik, maar in een kom met warm water mixen is niet nodig?
Oke gaan we dat proberen.
Mijn laatste taart van gewoon bloem was namelijk niet zo goed gelukt, dus ik wil de mix nu eens gaan proberen om te kijken of dit beter gaat.

Groetjes Bianca

5

Toen ik nog biscuit maakte zonder me mix mixte ik wel in een bak met heet water.
Met de mix is dat helemaal niet nodig, wordt super luchtig. Eieren op kamertemperatuur is voldoende!  :Y

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

Ik las van de week hier op het forum dat je eieren het beste buiten de koelkast kunt bewaren  :Y  Dan heb je dat probleem sowieso niet meer

7

Alleen als je t op de hand klopt moet de boel 37 graden zijn...

8

Ik bewaar mijn eieren ook buiten de koelkast en verwarm ze dus niet voor. Mijn kapsels worden 7 - 8 cm hoog