1

Onderwerp: Is dit genoeg fondant voor 2 taarten?

Ik moet van het weekend een 30cm en een 22.5 bekleden. Ze worden beide dezelfde kleur. Ik wil dan ook maar één keer kleuren. heb ik aan 1.5 kilo genoeg om beide taarten te bekleden?

Of hoeveel raad je aan? Ik heb gekeken op felicitaartjes en dlt.

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: Is dit genoeg fondant voor 2 taarten?

hier links staat bij tabellen per vorm hoeveel marsepein er nodig is per taartje. dus misschien dat je daar wat aan heb!

N-Joy Cakes

3

De tabellen hier vind ik altijd ruim gerekend, maar ´t hangt natuurlijk af van je uitroldikte.

Kelly1609 schreef:

Ik moet van het weekend een 30cm en een 22.5 bekleden. Ze worden beide dezelfde kleur. Ik wil dan ook maar één keer kleuren. heb ik aan 1.5 kilo genoeg om beide taarten te bekleden?

Of hoeveel raad je aan? Ik heb gekeken op felicitaartjes en dlt.

Dat moet voldoende zijn voor die maten taart. Ik neem zelf altijd voor de zekerheid 100 gram meer, zodat het zéker past :-)

5

Lijkt mij wel hoor...hoe ga je bekleden? Wanneer je die 1,5 kilo eerst voor de 1 gebruikt en daarna het restant zou het moeten passen denk ik. Moet je natuurlijk wel schoon werken..kruimelvrij, geen botercrème aan je restant. Dat soort dingen. Wanneer je 2 ballen maakt en daaruit gaat bekleden weet ik het niet zeker...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

Bedankt voor jullie reactie! Ik wilde gewoon 1 bal maken en dan 2x mee bekleden

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'