1

Onderwerp: 1e soort van bruidstaart voor een 8 jaar getrouwd stel

A.s. zaterdag hebben we bij mijn schoonfamilie een alternatieve barbeque (we gaan gourmetten), alleen was mijn schoonmoeder een beetje vergeten dat het die dag de trouwdag van haar dochter en schoonzoon was.
Dus heb ik als troost aangeboden om een taartje te maken.
Hun eigen bruidstaart was ivoor met rode rozen, ik heb er wel mijn eigen draai aangegeven.
Als je iets herkend, heel hartelijk bedankt voor je inspiratie. en dagmar, bedankt voor je how-to van de grote rozen. Hij is nog niet perfect, maar al beter dan die ik eerst had.
Voor het eerst de impressiemat gebruikt die ik zaterdag op de T&t gekocht heb! Erg leuk om te doen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMFJVI4Z-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7WUIY3P-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4NGX66K8-D.jpg
hij lijkt op deze foto heel scheef, maar dat viel mee, helaas wel 1 klein plooitje.

Hij is gevuld met lemoncurd en citroenkwarktaartpudding.

feestvantaart.webs.com Een taart voor ieder feest!

2

Re: 1e soort van bruidstaart voor een 8 jaar getrouwd stel

niemand feedback/tips/kritiek/iets? Is natuurlijk niet verplicht, maar misschien wel goed voor mijn nieuwsgierige zelf.

3 Laatst bewerkt door ThijsYmke (11-10-2010 11:08)

Ik vind de impressie-mat die je hebt gebruikt :thumb: De roos is ook toppie!!
verder weinig op aan te merken hoor ;)

1 ienimienie puntje van 'kritiek': er zit tussen de bloemblaadjes nog wat fondant, misschien de volgende keer de fondant iets dunner uitrollen...

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

4 Laatst bewerkt door soppie (11-10-2010 19:06)

hoi leuk gemaakt en ik zou als kritiek hebben dat er teveel marsepein/fondant nog aan de parelrand zit en gaat ie misschien de vriezer in?Anders lijkt het me niet echt lekker

Kim

5

Schattig taartje, hoor! Maar als je dan toch tips vraagt: de volgende keer wat netter afwerken (randjes aan bloemen en parels).
En ik ben ook benieuwd of je hem gaat invriezen, haal je de roos er dan nog even af of zo?

6

Mooi taartje :thumb:  :thumb:

7

leuk!

Leuke taart en wat lief dat je hem gemaakt hebt voor hen!
Het enige niet mooie vind ik de parelrand, die zit zo aan elkaar..! :o
Maar verder niks op aan te merken!

Groetjes Darlene

9

hebben jullie nog een tip hoe ik de parelrand mooier kan doen dan. Vind die nog steeds wel erg lastig.
Het klopt dat er nog wat randjes marsepein langs de bloemetjes zit, ga ik de volgende keer beter op letten.
Ik heb hem inderdaad nu in de vriezer, tot nu toe is dat nog steeds goed gegaan.
Bedankt voor jullie lieve reacties en tips.

10

joyce18 schreef:

hebben jullie nog een tip hoe ik de parelrand mooier kan doen dan. Vind die nog steeds wel erg lastig.
Het klopt dat er nog wat randjes marsepein langs de bloemetjes zit, ga ik de volgende keer beter op letten.
Ik heb hem inderdaad nu in de vriezer, tot nu toe is dat nog steeds goed gegaan.
Bedankt voor jullie lieve reacties en tips.

de marsepein of fondant in de mold doen en dan met een scherp mes het overtollige er vlak van af snijden aandrukken en klaar !!!
en bij de bloemetjes dunner uit rollen en even heen en weer schuiven met de uitsteker voor dat je het bloemetje er
uitdrukt  :)

11

wel oppassen dat je niet je mal hiermee beschadigd..ding is al duur genoeg...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

12

ik vond de randjes ook niet zo mooi afgewerkt.

tip van chantelle had ik ook gehad. En als er dan toch nog een randje zit, met je vinger voorzichtig wegdrukken. Of met de achterkant van een mesje weghalen.

ik heb bij de kruitvat kleine paletdingen gehaald. Je gebruik ze voor het verven.

werkt bij mij super goed. het kleintje voor de kleine dingen, de grotere om het geheel op te pakken.

bij de weg..... ik vind je taart erg leuk, toppie

Groetjes, Franka