1 Laatst bewerkt door tielevrouw (09-11-2010 14:34)

Onderwerp: Hartjestaart

Weer een andere taart, volgens mij gaat het me steeds beter lukken.

Gevuld met een laagje zelfgemaakte blauwe bessen jam en een laagje banketbakkersroom.

Ik heb de taart eens afgestreken met eiwit, zodat de taart mooi glanst !

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEJC6PVJ.jpg

2

Re: Hartjestaart

Mooie hartjestaart! Maarre..afgestreken met eiwit...rauw eiwit? De meeste willen juist dat hun taart níet glanst?!  :/

3

Wat leuk dat je hartjes er niet 'op' liggen, maar in de bekleding verwerkt zijn!!

Alleen.... afstrijken met eiwit zou ik niet (meer) doen hoor. Het glanst dan misschien wel mooi, maar is meteen een stuk bederfelijker en niet geschikt voor iedereen (denk b.v. aan zwangeren en kleine kinderen)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ja, rauw eiwit! Is toch niets mis mee?  (als je bang bent voor salmonella, deze bacterie bevindt zich voornamelijk in het eigeel!)
Ik vond het zelf wel eens leuk om uit te proberen.

5

en om iedereen gerust te stellen: kinderen snoepen er eens niet van, het is voor een grote meiden feest en ik denk niet dat er een stukje overblijft  :Y

6

tielevrouw schreef:

en om iedereen gerust te stellen: kinderen snoepen er eens niet van, het is voor een grote meiden feest en ik denk niet dat er een stukje overblijft  :Y

Dan is het goed. Nogmaals: de taart is verder echt heel mooi!!  :thumb:

7

Mooi met ingelegde hartjes !

Kan beter laten glanzen door verwarmde abrikozen jam misschien volgende xÀ

8 Laatst bewerkt door Famke84 (11-10-2010 20:57)

Ik zou zelf geen rauw eiwit nemen, maar bijv. gelatine. Maar de taart ziet er zeker leuk uit!

9

ik vind de bekleding erg leuk zo met die hartje die erin liggen!  :Y

maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het idee van rauw ei zo boven op mijn taartje me nogal tegen staat.
met een beetje water gaat het toch ook glanzen?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!