1

Onderwerp: Vloeibare boter of harde boter voor BC???

Hallo allemaal,

Ik maak normaal mijn botercreme van vloeibare bakboter, harde roomboter en poedersuiker.
Hij wordt dan heel erg smeuig en goed smeerbaar.

Nu heb ik (door gebrek aan vloeibare) harde bakboter gebruikt. Ik merk gelijk dat hij heel erg stevig wordt en niet smeuig.

Kan ik deze dan nog wel gebruiken of moet ik echt vloeibare gebruiken.

Ik ben bang dat als ik het gewoon maar probeer dat ik misschien de taart verpest.

Heeft er iemand ervaring hiermee?

Of hoe maken jullie hem zelf?

Alvast bedankt voor de hulp

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

2

Re: Vloeibare boter of harde boter voor BC???

ik gebruik echt nooit vloeibare boter voor bc en mn bc is altijd zacht en smeerbaar

3

Ik gebruik ook nooit vloeibare, maar enkel roomboter.
In de vloeibare zit ook vocht, dus misschien is ie daarom smeuiiger dan degene die je nu hebt.
Op zich is er niks mis mee als ie wat steviger is, alleen werkt 't misschien wat minder prettig.

4

harde bakboter is wat minder smakelijk dan roomboter

5

Roomboter goed op kamertemperatuur (eigenlijk net iets warmer dan kamertemperatuur). Ik leg het pakje roomboter altijd een tijdje op een schoteltje op de verwarming. Zo wordtie lekker  zacht, maar is het nog niet vloeibaar. Eigenlijk als een spons die je uit kunt knijpen zo zacht. Dan neemt de boter de ingredienten goed op!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Iedereen super bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik hem voor het gebruiken inderdaad even op de verwarming leg. Of in de magnetron als de verwarming uit is. Voortaan maar alleen roomboter gebruiken.

Nogmaals bedankt.

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

7

Vloeibare lijkt mij idd niet echt lekker. Ik gebruik altijd roomboter van de AH. Deze leg ik even in de magnetron zodat deze echt zacht is. Na 10 mixen, met poedersuiker, leg ik de bc zelfs even (in spuitzak) in de koeling omdat deze te zacht is om fijn mee af te smeren. Campina roomboter gebruik ik voor de bc-vulling omdat deze nog zachter wordt.

8

Als ik boter in de magnetron leg, dan smelt het altijd :S Ik ben altijd te laat, er ligt altijd een klein boterplasje naast mn boterblok.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Almie schreef:

Als ik boter in de magnetron leg, dan smelt het altijd :S Ik ben altijd te laat, er ligt altijd een klein boterplasje naast mn boterblok.

Dat is bij mij ook vaak. Ik begin met 10 sec, als het nodig is nog 10 sec enz. Hij is dan iig wel zacht en dan wordt de poedersuiker beter opgenomen, vind ik

10

Nou... ik heb het gebruikt. Hij was wel erg stevig en daardoor brokkelde het biscuit aan de zijkant.
Ik moet nog zo veel leren.
Maar iedereen heel erg bedankt voor de adviezen voor de volgende keer.