1

Onderwerp: Bakblik bij biscuitmix wel of niet met bloem bestuiven?

Ik wil binnenkort een biscuit van de mix gaan maken en heb alvast op de site bij de recepten gekeken hoe dit werkt. Daar staat alleen dat je de vorm moet invetten en er staat niets over het met bloem bestuiven van de vorm. Moet dit bij de biscuitmix niet? Of doen jullie dat gewoon wel?
Ben een beetje bang dat het aan de vorm blijft plakken en dat is de biscuit niet kan storten op een rooster.

Groetjes Bianca

2

Re: Bakblik bij biscuitmix wel of niet met bloem bestuiven?

Ik gebruik alleen bakspray!  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

3

Ik maak altijd een voorraadje van 3 gelijke delen Crisco ( of een ander plantaardig vet ) , bloem en olijfolie . Dus b.v. 50 gram van elk , met de mixer een papje van maken en in een afsluitbaar bakje in de koelkast bewaren. Met een kwastje je bakblik insmeren en je biscuit laat onmiddelijk los na het storten.

Carpe Diem !

4

Ik vet de bakvorm altijd in met roomboter. Geen problemen om hem eruit te halen.

5

Ik doe het altijd wel. Gaat tot nu toe steeds goed, hoor. Als je je vorm wilt verhogen met bakpapier wel eerst de stroken "vastplakken" op de boter en dan pas de bloem gebruiken. Anders plakt het bakpapier niet meer. Is mij al eens overkomen...  :s

Ik smeer altijd in met wat Crisco. Geen bloem.
Nooit problemen, komt er altijd piekfijn uit. Je moet wel het bakblik ca 5 minuten laten staan en dan het kapsel er wel uithalen, als je het te lang laat staan, krijg je wel eens problemen met plakken.

If live gives you lemons, make lemonade!

7

Ik heb 1x bloem gebruikt om te kijken wat het verschil is met alleen boter+bakpapier. Nou, met bloem vond ik niks. Maar ik wil het nu toch ook eens met crisco gaan proberen. Misschien dat dat nog beter werkt dan boter.

8

Wat een verschillen! Ik doe het altijd wel met bloem en het gaat altijd perfect. Gewoon uitproberen denk ik.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

9

hier ook eerst insmeren en dan bloem. goed uitkloppen en geen problemen

10

Ach, dan kom ik nog even langs met insmeren met cake relaese van Wilton en ook zonder bloem.
Alles laat prima los, ook cake :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.