Onderwerp: Hoe maak ik een blauw wit ruitjespatroon op taart?

Hoi iedereen,

Ik moet voor dit weekend een taart maken voor de 1ste verjaardag van een tweeling.  De mama wil graag de taart in het thema van het geboortekaartje van de jongens.
Dit kaartje was een blauwwit ruitjespatroon met daarop in het wit de namen van de jongens en bij elke naam een afbeelding van een rode VW kever (op witte achtergrond) met een rode ring errond.
Ik was van plan om het ruitpatroon te laten terugkomen op de zijkant van de taart, maar hoe doe ik dit nu mooi?  Schilderen?  Of een eetbare print?  Wat is de beste manier?
Ik zag in de galerie van de babytaarten wel een paar taarten waar iets soortgelijks is gebruikt en ik vroeg mij af hoe deze dames het gedaan hadden.
De VW kever wilde ik al als eetbare print laten afdrukken.
Heeft iemand tips/ideetjes hoe ik dit allemaal in een leuke taart kan verwerken en hoe ik dat patroon het mooiste kan maken?

Alvast bedankt.

Groetjes
Peggy

2

Re: Hoe maak ik een blauw wit ruitjespatroon op taart?

Hoi!

Je kunt een eetbare print gebruiken wanneer de ruitjes een beetje in elkaar overlopen. Zijn het echt puur vierkantjes tegen elkaar. Dan kun je ze ook gewoon tegelen. De een doet het met een basislaag er onder zodat het strakker oogt. Ik doe het zonder en leg de vierkantjes tegen elkaar. Wanneer je goed strak afsmeert hoeft dit niet minder strak te zijn dan er op. Zo'n dubbele laag is zo verschrikkelijk zoet..daar hoeft niet iedereen van te houden. De zijkanten zijn overigens wel wat lastiger strak te betegelen..dus misschien dan toch eerst heel dun bekleden.

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl