1

Onderwerp: Hoveel mix per cupcake

Ik zit altijd te stoeien met het aantal gram mix wat ik per cupcake moet nemen. Dan heb ik weer net te weinig of weer veel te veel... Weet iemand hoeveel meel (zonder boter en ei) je moet  rekenen per cupcake met een doorsnede van 5 cm? Op de zak kom je er niet echt wijs uit.

En hoeveel gram meel bereken je voor een mini cupcake?

Bedankt allemaal!

2

Re: Hoveel mix per cupcake

op mijn zak staat 250gr. voor 12 cakejes, dat is dan 21gr. per cakeje.
Voor de mini's weet ik het niet maar voor mijn gevoel zou ik zeggen de helft.
Je kunt een teveel aan cakejes ook heel goed invriezen.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

Ik gebruik zelf meestal 25 gram per cupcake, maar vind dit best weinig. Als je grote bakjes hebt van Wilton bijvoorbeeld dan zijn de bakjes niet volledig gevuld als ze uit de oven komen. 21 gram vind ik dan echt wel weinig. Zitten jou bakjes dan wel vol?

En inderdaad, als ik teveel heb dan bak ik ze wel en doe ik ze in de vriezer. Handig voor de kinderen.  Als ze eens een paar cakejes willen versieren heb ik ze zo bij de hand.

4 Laatst bewerkt door Gerda (11-10-2010 09:05)

bij de mix gaat ook nog 2 eieren (ik neem vaak XL eieren die zijn ± 65gr. per stuk) en 125gr. boter, dan kom je op een totaal gewicht van ±500gr. beslag, dit is voldoende om 12 cakejes van te maken.
Ik vul mijn 5cm x 3cm cups met 38gr. beslag, dan komt het cakeje na het bakken boven het papiertje uit.
De wilton cups zijn hoger dus daar zal dan wat meer beslag in moeten om ze helemaal gevuld te krijgen, ik gok op 50gr. beslag per cup.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.