1

Onderwerp: Bij welke vulling tremperen en wanneer niet?

Ik heb al geprobeerd een antwoord te vinden op deze vraag via de zoekfunctie, maar ik ben nog niet echt wijzer geworden.
De een trempeert wel en de ander niet.
Maar wat ik mij nu afvraag is of het uitmaakt welke vulling je in de taart doet. Ik las namelijk ergens dat als je een "natte" vulling erin doet dat tremperen dan je taart alleen maar sompig maakt.
Is het dus afhankelijk van de vulling?
Ik heb gisteren een taart met botercreme en bbr gemaakt en de taart is best aan de droge kant. Had het uitgemaakt als ik getrempeerd had?
En nog een laatste vraag is het handig om sowieso te tremperen als je een taart na het bekleden gaat invriezen? Het lijkt mij dat invriezen en ontdooien een taart ook kan uitdrogen?

Het zijn al met al een boel vragen op een rijtje geworden, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Bianca

Re: Bij welke vulling tremperen en wanneer niet?

Is er dan niemand die een antwoord heeft op mijn vraag??
Ik schrijf zelf maar even een reactie dan komt de topic weer wat hoger te staan in de lijst. Misschien helpt dat......

Groetjes Bianca

3

Hoi Alysha,

om maar heel kort te zijn; ik trempeer altijd!

Jacqueline

Maar doe je dat voor de zekerheid om geen droge biscuit te hebben of gewoon omdat je het lekker vindt?

Groetjes Bianca

5

ik trempeer ook altijd ook al is moscovisch niet droog... gewoon voor de extra smaak

6

Mijn biscuits zijn eigenlijk nooit droog, ik doe het omdat het hier bij iedereen erg in de smaak valt en ik trempeer alleen met kandijsuikersiroop.

Jacqueline

Tremperen doe je dus als ik het goed begrijp alleen maar voor de smaak?!
En als mijn biscuit droog is, dan heb ik dus gewoon een fout gemaakt bij het bakken?
Ik ben nog maar een beginner en probeer alle termen een beetje te begrijpen vandaar mijn vragen.

Groetjes Bianca

8

je kan wel de droogheid een beetje wegnemen maar t blijft een beetje droog of t word vreselijk zompig

9

Ik trempeer ook altijd, gewoon omdat het lekkerder is  :Y

Groet, Jolanda

10

Ik trempeer biscuit van mix nooit en de zelfgemaakte altijd, behalve als ik daar bv mandarijntjes uit blik tussen leg, want die zijn al nat genoeg. Die leg ik dus ook niet tussen biscuit van mix, want dat wordt idd soppig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.