1

Onderwerp: vraagje mbt chocola

Hallo Allen,

als ik een chocolade taart wil bakken...kan ik dan ook cacao door de biscuit mix doen? zo ja hoeveel? (voor een taart van 20 cm doorsnee).

of is 'n taart met gewone biscuit en chocolademousse vulling net zo lekker? en kun je dan ipv boter/poedersuiker mengsel als 'fundering' aan de buitenkant ook boter/poedersuiker/cacao doen? voor de kleur? of boter/cacao ipv poedersuiker?

(snappen jullie 't een beetje :grr: )

groetjes, Cat

bakthuys.blogspot.com

2

Re: vraagje mbt chocola

Voor een chocolade biscuit vervang je ongeveer 10 procent van de mix voor cacao. Als je het niet zo bitter wilt hebben doe je door de cacao nog wat extra poedersuiker ;)

Ga je een ganache taart maken? erg lekker hoor met chocolade biscuit ! en als vulling chocolade mouse met kersenjam! :9  :9  :9

3

Je kan ook een reep gesmolten chocolade door je beslag roeren. eeeeerg lekker. 

En ipv botercreme (de boter suiker mengsel) kan je ook chocolade botercreme maken met poedersuiker boter en cocao naar smaak of ook weer een reep gesmolten chocolade erbij

4

Dank jullie wel.

Mijn probleem is dat man lief de creme en zo niet zo lekker vindt...echter met chocolade vindt hij het wel lekker :D, dus vandaar mijn vraag! Dan hoeft hij alleen nog maar de fondant van de biscuit af te peuteren als hij dat even niet lekker vindt ;-)

liefs, Cat

bakthuys.blogspot.com