76

Re: 1e prijs in de C- categorie; groente en fruit!!

PRACHTIG!!!!
  echt   :thumb:

Liefs, Zanoni

77

Gefeliciteerd!
Geweldig! Net echt.

78

Wow! Wat gaaf!

Life is uncertain... do the wud first! ;)

79

Wat een geweldige taart!
Het lijkt net echt. :thumb:

Groetjes Gerien

80

Ik zou toch eerst even willen beginnen met je te feliciteren. Prachtig gemaakt.

sab1 schreef:

Heb namelijk de reglementen goed doorgelezen. Daar staat in de Voorwaarden dat je taart moet voldoen aan de hygiëne eisen. Daar staat echter ook in dat je taart gediskwalificeerd kan worden als je je niet aan de Regels houdt, en in het stukje over de Regels staat niets over de houdbaarheid.
Het gekke is alleen dat ik op de proefkar een aantal taartjes heb zien staan die en groter waren dan 10x 10 en gekleurd waren. Volgens de Regels hadden die dan wel gediskwalificeerd moeten worden.

In de regelementen staat wel, ook direct na hygiëne dat je rekening dient te houden met de houdbaarheid en bewaartemperaturen. En daar zat het hem in. De bavarois is niet lang houdbaar met een temperatuur van 25 graden.

De proeftaartjes die groter waren en gekleurd krijgen als het goed is minpunten.

sab1 schreef:
Dot schreef:

Hij is erg mooi!!

@Lise, hij kwam niet in de B categorie door de min-punten vanwege de vulling.

O dat is raar. Ik vroeg aan iemand van de organisatie hoe dat zat en die zei dat het voor de jurering niet uit zou maken. Wacht het rapport wel even af. Weer een goede leer voor de volgende keer.

Volgens mij maakt het voor de jurering ook niet uit. Alleen mocht hij na een dag daar in de warme hal niet meer worden aangesneden.

lilo schreef:

Geweldig bedacht en uitgevoerd! Top!
Volgens mij deden ze vorig jaar nog niet zo moeilijk over bavarois/slagroom vullingen... Maar een beetje snap ik het wel natuurlijk. Misschien moet dat gewoon duidelijker in de regels komen??!

Ook vorig jaar diende men rekening te houden dat de vulling zeker nog goed zijn na een dag in de hal staan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

81

zo super gedaan en gefeliciteerd

82

Gefeliciteerd

83

Super gemaakt. Enne gefeliciteerd.

Groetjes Gülendem

84

Wat Jolanda71 zegt, klopt. Ik heb het er met de organisatie over gehad en de taart is vanwege het niet expliciet noemen van de houdbaarheidseis hebben ze niet gediskwalificeerd, maar dit is wel erg belangrijk voor ze. Stel je voor, ze laten hem gewoon aansnijden en door de hoge temperatuur is hij bedorven. Als er dan iemand ziek van wordt, is de organisatie daarvoor verantwoordelijk, dus dat risico nemen ze niet. Dus ik verwacht wel dat ze de regels zullen aanpassen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

85

Jozien schreef:

Wat Jolanda71 zegt, klopt. Ik heb het er met de organisatie over gehad en de taart is vanwege het niet expliciet noemen van de houdbaarheidseis hebben ze niet gediskwalificeerd, maar dit is wel erg belangrijk voor ze. Stel je voor, ze laten hem gewoon aansnijden en door de hoge temperatuur is hij bedorven. Als er dan iemand ziek van wordt, is de organisatie daarvoor verantwoordelijk, dus dat risico nemen ze niet. Dus ik verwacht wel dat ze de regels zullen aanpassen.

Maar als er staat dat je rekening dient de houden met houdbaarheid en bewaartemperaturen, moet dat toch genoeg zijn.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

86

Erg leuk bedacht en mooi uitgevoerd! Gefeliciteerd met je prijs!

87

Ik kan me voorstellen, dat je twijfelde bij het wel/niet gebruiken van deze vulling. Ik weet zeker, dat ik 2 jaar geleden overheerlijke taarten heb geproefd die gevuld waren met een slagroombasis (oa de appeltaartyoghurt vulling van Vlits komt hier vandaan). Het verbaasde mij, dat dit na een dag staan nog steeds heel lekker was en de taart ook nog strak was gebleven. Van dit recept weet ik het zeker, maar er waren er meer.

Maar ik kan me ook voorstellen, dat de regels later zijn aangescherpt (dat beperkt de keuze in "lekkerste" vullingen wel weer).

Groet, Jolanda

88

Net echt !! ... PRACHTIG ik blijf er naar kijken !!

Miss Pebble schreef:

.... en ik heb 'm met een grote zwaai in de container gemikt  :o

Bruut  :lol:

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

89

Wauw, ik vond hem prachtig.
van harte.

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

90

Zoals al te zien is aan de aantal reacties; geweldige taart.
Echt geinig ik moest ff omschakelen dat ik naar een taart zat te kijken!
^^

Enthousiaste groet, Maxime

91

Gefeliciteerd! Het is een prachttaart.
We dachten eerst dat het echt was ( vanaf de grote wortel gezien...)
zó knap geboetseerd!

Groetjes Sas