1 Laatst bewerkt door yakefrank (10-10-2010 11:15)

Onderwerp: Kandijsuiker

Ik trempeer altijd met kandijsuikersiroop, maar nu zag ik dat de kandijsuiker door de AH uit het assortiment is gehaald. Welke suikersoort zou ik hiervoor in de plaats kunnen gebruiken? Welke lijkt op kandijsuiker?

Jacqueline

2

Re: Kandijsuiker

qua smaak of structuur? ms een stom idee maar er zijn ook andere supermarkten?  :o

3

Ik denk basterdsuiker. Zowel kandijsuiker als basterdsuiker is kristelsuiker waar karamel aan is toegevoegd, lees ik op http://www.suikerwereld.nl/default.php? … ndijsuiker
(was zelf ook benieuwd  :D  )

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

voor witte kandij kan je gewone suiker nemen. Voor bruine kandij denk ik idd dat bruine basterdsuiker het dichtst in de buurt komt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

mwoh, basterd is veel zachter en fijner qua structuur en heeft invertsuiker en volgens mij kandij niet

6

Bij onze AH (Nijkerk) is het inderdaad ook weggehaald,
maar de Boni bijvoorbeeld heeft het nog wel.
Dus je zou het misschien wel bij andere supermarkten kunnen proberen?

www.taartvaneva.nl   -  Te mooi om op te eten, maar te lekker om te laten staan.

7

etmc schreef:

mwoh, basterd is veel zachter en fijner qua structuur en heeft invertsuiker en volgens mij kandij niet

maakt de structuur dan nog uit als je er siroop van maakt?

8

Mirjam5 schreef:
etmc schreef:

Lijkt me niet...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

9

Ik weet wel dat de kandijsuiker in een nieuwe verpakking komt, een soort van melkpak met schroefdop, misschien dat het er daarom even niet is ??

Christine.

10

Mirjam5 schreef:
etmc schreef:

nou sommige suikers lossen anders op dan anderen door t formaat van de kristallen, poedersuiker bv kan je in een pan doen maar dat smelt zoveel langzamer dan kristalsuiker

he jacq,

ik had mn buuf gevraagd mee te nemen bij AH XL
daar hadden ze het dus ook niet maar zeiden wel tegen
haar dat het per nov. weer in t assortiement komt

hier bij HV  hebben ze wel witte kandij
kan het voor je meenemen?

12

Hoi,
ik zag in een ander topic dat je met kandijsuiker trempeert, dus ik heb even speciaal op dit woord gezocht, want ik hoopte een recept ofzo tegen te komen. Helaas zie ik nu dit berichtje, maar het is natuurlijk alweer een paar weken oud.

Dus heb je al een vervanging voor je kandijsuiker gevonden? En mag ik vragen wat voor recept je dan gebruikt voor tremperen? Want ik begreep dat je dat bij alle taarten en vullingen gebruikt?

Ik ben helemaal nieuw in het trempeer-gedoe, dus als je een Jip en Janneke uitleg hebt, graag...

Ik ben benieuwd...  :Y

Ik kan niet goed koken... ik kan wel goed eten :-)

13

1 deel suiker, 1 deel water. Aan de kook brengen en roeren tot de suiker is opgelost. Daarna weer af laten koelen.

14 Laatst bewerkt door Mirjam5 (17-11-2010 20:12)

arghh!! Dan schiet het niet op en klik ik nog maar eens op ok en dan krijg je het tig keer geplaatst!!  :x

15 Laatst bewerkt door Mirjam5 (17-11-2010 20:13)

en deze dus ook. Sorry hoor.......

16

Inmiddels is het weer volop te krijgen! Nog heel erg bedankt voor de reacties.

Ik neem altijd dit recept en ipv witte gebruik ik bruine kandij.

Suikersiroop basisrecept © Janneke's Receptenpagina - recept inmaken limonade, jam. fruit, dranken
Ingrediënten:
1 kg witte kandij
4,5 dl water
3 el citroensap

Bereiding:
In een pan de kandij met het water op een middelmatig vuur aan de kook brengen.
Zodra de massa kookt het citroensap toevoegen en alles op een laag pitje 10 minuten zachtjes laten koken. De suikersiroop van het vuur halen en laten afkoelen. Doe het voorzichtig want de siroop is heel heet, zo'n 120°C.
Je hebt nu een liter suikersiroop. Is het minder voeg dan nog een scheutje kokend water toe, is het meer dan moet de vloeistof nog iets verder inkoken.
De suikersiroop (die bijna onbeperkt houdbaar is) bewaren in een schone fles.
Vanuit de fles rechtstreeks in de recepten verwerken

Jacqueline