1

Onderwerp: taart in de vriezer. lekker?

hallo, ik had een vraagje heb net een biscuit gemaakt, de pan was 26x26 . vorige keer had ik er eentje gemaakt en was de binnenkant helemaal niet gaar, zo zonde.heb toen maar een boltaartje gemaakt met het restant wat wel gaar was.
nu heb ik zo'n heating ding gekocht, nou super, zet je in het midden. en alles gaar, gewoon 35 minuten op 175 graden. hij kwam er wel iets kleiner uit,24x24.
nu mijn vraagje ik heb hem in de vriezer gedaan, maar is dat nou net zo lekker als je hem eruit haal om je taart te maken, dus ook net zo luchtig als vers of is dat stukken minder.
door tijd tekort is het ideaal om het in de vriezer te doen, en een uurtje ervoor er uit te halen en te vullen en decoreren.
nou een heel verhaal, groetjes.

2

Re: taart in de vriezer. lekker?

Ze zeggen dat ie zelfs lekkerder wordt als ie even ingevroren is geweest, dus ja! ;)

3

alleen het biscuit in de vriezer en er weer uit maakte geen verschil. vond hem wat droger. maar toen ik hem gevuld had en alles hebben we gegeten en viel het mee. had echter behoorlijk wat over en dat heb ik ingevroren in porties. nou die waren vele malen lekkerder toen ik hem uit de vriezer haalde.

dus de volgende keer wordt de taart die af is eerst ingevroren

4

Ja, ik wil dat ook gaan doen. Omdat ik idd ook al vaker heb gelezen dat de biscuit dan lekkerder wordt. Terwijl ik ook dacht dat die dan eerder uit zou drogen.

5

Dacht ik idd eerst ook, maar is echt niet zo.
Je moet hem wel laten ontdooien in de zak waarin je hem hebt ingevroren!