1

Onderwerp: HELP Alsjeblieft!!!

Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag al weet, maar ik HOOP dat ik het mis heb...

Ikheb per ongeluk een taart afgesmeerd met zwitserse room ipv botercreme (lijkt op elkaar als het uit de vriezer komt).

De taart is daarna ook al voorzien van een laag fondant en staat nu een half uur in de koelkast en ziet er nog eigenlijk heel strak uit.

Maar mijn vraag... gaat dit goedkomen? Of ben ik mijn taart aan het verprutsen? Ik zit en klein beetje in tijdnood, maar als het echt moet, moet ik het er natuurlijk toch vanaf halen en botercreme gebruiken.

Heel dom van me... maar helaas al gebeurd dus.

Afsmeren met zwitserse room, kan echt niet?

Bedankt alvast!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

2

Re: HELP Alsjeblieft!!!

Wat balen zeg dat dit gebeurd is en zeker als je in tijdnood zit.
Ik heb zelf uit onwetendheid zwitserse room gebruikt en dat ging helaas voor mij en voor jou niet goed. Fondant ging smelten :(

Ik ben zelf ook nog maar een beginner dus misschien kan het toch wel maar mijn ervaring is dat de fondant ging smelten.

Misschien moet je voor de zekerheid het toch opnieuw doen met botercreme  :s

Door mijn eerdere ervaring zou ik het zelf wel overnieuw doen.

Ik heb je hier denk ik niet blij mee gemaakt maar ik hoop voor je dat het nog goed komt :Y

Lieve taart groetjes
Jolanda

3

Ben wel benieuwd wat je nu gedaan hebt en of het goed gegaan is.

If life gives you lemons, make lemonade!

4

Je kunt inderdaad niet afsmeren met alles waar water inzit! Daar kan fondant/marsepein niet tegen, het gaat dan smelten. ALs je botercreme gebruikt, gebruik dan wel de 1:1, want die van de shop bevat ook water!

5

Robin schreef:

Je kunt inderdaad niet afsmeren met alles waar water inzit! Daar kan fondant/marsepein niet tegen, het gaat dan smelten. ALs je botercreme gebruikt, gebruik dan wel de 1:1, want die van de shop bevat ook water!

Ik smeer altijd af met de botercreme van de mix en heb nog nooit een smeltende taart gehad! En ik maak toch redelijk veel taarten.

Volg je hart...want dat klopt!

6

Ik durf het niet aan. En op het forum lees ik wel vaker dat het goed gaat met mix, maar nog veel vaker dat het niet goed gaat  :nooo

7

Esther68 schreef:

Ik durf het niet aan. En op het forum lees ik wel vaker dat het goed gaat met mix, maar nog veel vaker dat het niet goed gaat  :nooo

Dat is natuurlijk logisch dat je vaker leest dat het fout gaat dan dat het goed gaat. Dat is met alles zo. Als alles goed gaat dan hoor je "men" niet en als het fout gaat.....oeioei.

Volg je hart...want dat klopt!

8

Bedankt voor de reacties. En ja... heel verrassend: het ging mis.

Het is uiteindelijk in turbotempo nog goedgekomen. Snel kapsel bakken en opnieuw...

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten