1

Onderwerp: lijmen met tylose, hellup!!

Ik ben bezig met een taartje voor een collega, die is binnenkort 1 jaar samen met zijn meissie (schattig hè  ;) ). Nu heb ik losse letters gemaakt en aan elkaar geplakt met tylose (prima advies van Verootje). Het plakt prima, alleen het stukje bij de "N", bij beide namen, wil niet uitharden. De "N" bestaat uit 2 losse delen die ik aan elkaar heb geplakt, maar het blijft zacht. Vanavond heb ik de letters in de oven gehad, omdat het weer zo vochtig is en alles is keihard, behalve die 2 plekjes. Heb ik teveel lijm gebruikt of moet ik gewoon geduld hebben? Heeft iemand tips, ideeën of advies?  :s  Ik heb de foto er maar even bij gestopt, dan zien jullie misschien beter wat ik bedoel.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4LKAT3JZ.jpg

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

Re: lijmen met tylose, hellup!!

Je hebt supermooie letters gemaakt, maar ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten (daar heb je wat aan, hè).

Volgens mij toch een kwestie van tijd. Wegleggen, evt. afdekken met een bakpapiertje, maar in elk geval niet in een doosje stoppen of zo en dan moet het toch een keer hard worden.

If live gives you lemons, make lemonade!

3

sorry hoor, totaal offtopic, maar je letters zijn echt GAAF!!!

Liefs, Zanoni

4

Dank jullie wel dames, voor het mooie compliment! Dat doet mij goed.  :D

Maarre... het blijkt dat ik inderdaad gewoon wat geduld moest hebben. Vandaag ben ik bijna de hele dag weg geweest en toen ik thuis kwam, was het stevig, de onderdelen bewegen niet meer onafhankelijk van elkaar. Opgelost!!  ;)

maar waarom moeten de letters hard worden en per se aan elkaar vast zitten?? Gezien er geen stokjes oid in zitten neem ik aan dat je ze bovenop of aan de zijkant van de taart plakt, dus dan hoeven ze toch niets hard te zijn?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Tirza, het was eerst de bedoeling dat ze rechtop op de taart zouden komen en ik zou ze vastzetten met roosjes. Nu ik ze eenmaal klaar heb, vind ik ze te groot voor bovenop, dus komen aan de zijkant. Maar omdat de rest al hard is, behalve dan die 2 stukjes, blijft het niet stabiel staan, naar mijn idee, maar misschien valt het mee, nu ik ze aan de zijkant zet. Ik ben vooral bang dat ze op die punten breken en dat zou zonde zijn.  ;)