1

Onderwerp: Stapeltaart met fondant in koelkast met of zonder doos?

Ik moet volgende week een stapeltaart maken en deze ga ik bekleden met fondant van bakels. Eerst gebruikte ik altijd marsepein en dat ging gewoon in de koelkast maar ik heb nu al zoveel topics gelezen dat ik met de fondant niet weet hoe ik hem nu het beste kan bewaren.

De onderste (30cm) wordt gevuld met bbr en jam
De bovenste (22,5cm) wordt gevuld met tobleronemousse en frambozenjam.

Ik ben al op zoek geweest naar een doos van 35cm zodat de taart er met plank en al in kan. Maar een stapeltaart kan nooit in een "dichte" doos. Hoe kan ik hem dan het beste in de koelkast bewaren zonder dat hij smelt? Kan hij gewoon "los" in de koelkast? De vulling moet sowieso in de koelkast.

Alvast bedankt!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: Stapeltaart met fondant in koelkast met of zonder doos?

Ik heb nog nooit een taart met doos in de koelkast gezet. Altijd gewoon 'bloot'  ;) . Wel opletten wat je verder nog in de koelkast hebt staan: zalm, uien, knoflook..... allemaal heeeeeeeel goed afdekken.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3 Laatst bewerkt door etmc (12-10-2010 18:55)

wij doen altijd overal een doos om de taart... de zijkant kan je evt met karton dichtnieten als t niet aansluit maar de boel kan gaan zweten zonder doos

4

Ik zet de taart ook altijd 'bloot' in de koelkast. Het is dat ik niet elke week een taart heb maar anders zou ik nooit meer salami kunnen eten, ivm luchtjes enz  :)

5

hier ben ik ook wel benieuwd na vooral met stapeltaarten, ik doe nu al mijn taarten in doos en afgedekt met folie. maar een stapel van 3 hoog gaat moeilijk in een doos.

ik wil ook wel weten hoe doen de meesten dat, dus volg je topic even :)

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

ik zet hem er ook altijd bloot in :Y

Als je zalm/ ui oid hebt liggen trekt dat ook wel in als je taart in de doos zit :Y Dat maakt niet uit
Het zou eerder gaan om de condens

[move]---> td algemeen
bij de andere bewaarvragen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs