1

Onderwerp: Slagroom vraag mbt houdbaarheid

Ik zou vandaag een taart maken voor mijn nichtje die haar verjaardag zou vieren. Nu is haar verjaardag verschoven naar over twee weken. Alleen ik had wel al slagroom n huis gehaald. Deze is tot 9 okt goed. Nu moet ik a.s zondag cupcakes maken voor iemand anders die ze maandag gaan opeten.
Wat kan ik het beste doen? De slagroom weggooien en nieuwe halen? Of de slagroom zaterdag maken op 9 okt (is het de dag daarna en die daarna nog wel goed?) Of gewoon op zondag de slagroom maken (maar is het die maandag nog goed dan?)...
Heel verhaal maar alvast bedankt voor de tips...

2

Re: Slagroom vraag mbt houdbaarheid

Zelf zou ik de slagroom niet bewaren tot de 9de.. zou hem dus eerder gebruiken.
Voor de CC's kan dat wel, alleen zou ik ze dan pas op het laatste moment opspuiten omdat slagroom in de koelkast bewaard moet worden, en de cc's in de koelkast uitdrogen...

Misschien anders van de week een keer hartige taart eten, daar kan je evt de slagroom ook voor gebruiken!  ;) en hoef je m dus niet weg te gooien! ;)

3

9 oktober. Dat is morgen al. Ik zelf zou het niet doen  :nooo

4

Esther68 schreef:

9 oktober. Dat is morgen al. Ik zelf zou het niet doen  :nooo

ow...verrek...dat had ik me nog niet eens gerealiseerd! :s
Nee, dan zou ik 'm ook niet meer gebruiken, tenminste niet voor zondag! Wel vandaag of morgen nog.... ;)

5

Op de koffie is het ook lekker, of op ananas als toetje na het eten.
Of eh, vanavond hartige taart maken.
Ik zou maar vast beginnen te kloppen. :lol:

6

hotfixmup schreef:

Op de koffie is het ook lekker, of op ananas als toetje na het eten.
Of eh, vanavond hartige taart maken.
Ik zou maar vast beginnen te kloppen. :lol:

hahhaa, helaas kan ik echt geen slagroom meer zien. Ik geef het denk ik maar ad buren as usual hihih

7

Ik moet vandaag een taart maken voor zondag ook met slagroom gevuld kan dit wel bewaar de taart uiteraard in de koelkast

zoetigheidje.mijnalbums.nl

8

Ik moet vandaag een taart maken voor zondag ook met slagroom gevuld kan dit wel bewaar de taart uiteraard in de koelkast

9

silla schreef:

Ja dat kan wel, doe ik ook heel vaak. ik vries het zelfs in.

10

Jeanny.M schreef:
silla schreef:

Ja dat kan wel, doe ik ook heel vaak. ik vries het zelfs in.

Oke dank je wel

11

Nou de slagroom ben ik kwijt hoor, heb de buurtjes er blij mee gemaakt  :D