1

Onderwerp: Hoe kan dit toch? Wat kan ik eraan doen?

Ik ben nu al zo lang aan het ruzie maken met de witte papiertjes voor de cc's! Ik heb er een foto van gemaakt zodat jullie begrijpen hoe ik het bedoel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SXKKCFU.jpg

Links onderaan de cc zie je de fout. Ik had eerst te gewone witte papiertjes van de webshop hier en kwam dit dus toen heb ik kleinere gekocht nu vd Blokker maar dat zijn deze op de foto. Hetzelfde probleem. Kennen jullie dit probleem? Ik heb het met de gekleurde vd supermarkt van dr oetker niet?! Deze witte vd blokker zijn trouwens ook niet fijn want ze laten snel los..
Ik baal er zo van want ik moet over 'n poosje 150 witte cc's maken en die wil ik er gewoon perfect uit laten zien.
Oja, ik gebruik de bakblikken vd hema.

Wie heeft er tips of ideeën?
Alvast bedankt!!

2

Re: Hoe kan dit toch? Wat kan ik eraan doen?

hmmmm..ik heb dat ook wel eens en dat heeft er bij mij (denk ik) mee te maken hoe ik ze in het bakblik zet (ongevuld) en of ze wel goed passen.

Als ik het heb haal ik mijn papiertje er uit en gooi ik het weg, want het komt er toch weer opnieuw in. Is het niet bij het vullen, dan wel bij het bakken. Ik zet mijn papiertjes dus heel voorzichtig in mijn cupcakesbakvormpjes. Ik heb het alleen nooit bij mijn cc-bakpan (siliconen) van de action.

Is puur mijn theorie hoor, weet niet of ik het juist heb

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

ben ik het helemaal mee eens. Als het cupcakepapiertje net te groot is voor je vorm dan vouwt hij om en krijg je wat jij nu hebt. Inderdaad papiertjes er in doen en als het niet goed past een andere pakken.

4

Oke, bedankt!
Toch ben ik heeeeel erg benieuwd in welke witte papiertjes jullie nou bakken? Waar heb je ze gekocht en hoe vind je het resultaat??

5

ik gebruik de witte van dr Oetker. Wanneer ik bij de onderste laag beland ben van het stapeltje, gebeurd dit ook bij mij. Ik ben dus erg goed voor de inkomsten van dr Oetker, haha want ik koop vaak nieuwe omdat ik dus alleen de bovenste laagjes gebruik. :Y

6

Waar koop je die van dr oetker? Want in de supermarkt zie ik alleen maar de gekleurde en op de site van dr oetker staan ze ook niet.. :s

7

ik koop ze altijd bij de blokker  (of is het de marskramer  :think: ) nou ja in ieder geval bij èèn van die winkels  :D

8

hoi
ik gebruik ze van patisse nooit prioblemen mee
en ik bak ze in de vorm van de action

9

Ik gebruik ook de witte van de blokker, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik witte heb gebakken, en weet eigenlijk niet of ze wel mooi zijn gebleven.. Ik gebruik trouwens ook de siliconen vorm van de action!

10

Bij mij maakt het merk eigenlijk niet uit, maar wel hoe ze uit de verpakking komen :(

Als ze al te ver naar buiten staan dan gaan ze gewoon niet meer goed in het blik :nooo . Helaas kan je dus niet van te voren zien welke er goed en welke er fout zullen gaan (niet in de verpakking). Maar je kan het wel zien als je ze in het blik zet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

ik heb hier ook wel eens gelezen dat sommigen hun papiertjes in de vorm zette en ongevuld even in de (voorverwarmde) oven plaatsen zodat het papiertje zich naar de vorm 'vormt'
ikheb geen idee of het werkt, maar het is het proberen misschien eens waardt?

12

misschien scheelt het ook of een siliconen bakvorm hebt ofniet.
Ik heb normaal geen problemen met een siliconen bakvorm namelijk ;)

13

tine83, klinkt interesant, ben benieuwd of iemand dit ook doet en of dat werkt?!

14

Ik heb ook het bakblik van de HEMA. Net als de papiertjes, en die laten nooit los bij mij. Van de Blokker ook niet trouwens. De gekleurde van Oetker juist weer wel.

15

die gekleurde van Dr. oetker zijn vaak te groot voor in de vormen, de kans is groot dat ze daardoor los laten. Als je ze gewoon op de bakplaat zet dan laten ze niet los.
Met de witte heb ik helaas geen ervaring.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Ik heb van de week de witte van dr. Oetker gekocht (bij de marskramer) omdat ze als beste uit de test kwamen uit de mjam en ik met de huidige ook bovenstaande klachten heb. Om ze op te maken doe ik er tijdelijk 2 bakjes in 1 en dan gaat het meteen een stuk beter. Na het bakken haal ik er eentje af en gooi het weg. Wel zonde, maar als het mislukt nog meer en anders kieper ik ze straks allemaal weg van ergernis.
Het gebruik van de ijsschep om het deeg in het bakje te doen, wat de verpakking vroeg, beviel me overigens ook. Wellicht ook de spuitzak, dat ga ik binnenkort ook proberen.
Wat een verschillende meningen altijd over de vormpjes. Er is er niet een waar iedereen tevreden over is.  :s

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

17

Ik vul ze eigenlijk altijd met 2 lepels. Zou het miss uitmaken of ik een slagroomspuit gebruik? Twee papiertjes is ook nog wel een idee.
Het is bes een probleem en dan zie ik bij de parade van cc's zulke mooie cc's langs komen én ook nog in witte papiertjes, dan denk ik echt hoe komt het dan dat ik ze niet zo krijg? Pfff best frustrerend, zeker omdat ik weet dat ik er binnenkort 150 moet maken voor iemand en dan wil ik ze toch perfect hebben...