1

Onderwerp: Help! Advies over vulling

Hoi!

Ik moet binnenkort een taart maken voor de oma van mijn vriend.
Nu vroeg ik mij af wat voor vulling ik het best kan maken, dat hele combineren van smaken is voor mij (als beginner) nog een beetje een raadsel. Ze schijnt overal van te houden, maar ik wil hem niet al te zoet maken.

iemand tips?!

Alvast bedankt!

'iedereen moet ergens beginnen'

2

Re: Help! Advies over vulling

ik zou vlaaivulling halen van Hak.
En door de botercreme kun je een likeurtje doen of aroma (van dr. Oetker). De botercreme heb je ook nodig om een dijkje te maken voordat je de vlaaivulling op de biscuit doet.

Succes!

3

Titel aangpast, alleen "Help!" is niet echt handig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Mijn excuses, bedankt!

5

Zelf denk ik dat je het beste een neutrale / gemakkelijke vulling kan maken denk aan botercreme of banketbakkersroom (dr oetker is gewoon bij ah te koop en makkelijk aan te maken met alleen water) want de eerste taart die je maakt heb je nog geen idee hoelang je met zo'n taart bezig bent dus is de buitenkant al een heel project. bc en bbr lust bijna iedereen en dan simpel met jam?

6

mijn eerste taart was gemaakt van cakemix, gevuld met slagroom, klopfix (verstevigd de slagroom) en aarbeienjam en marsepein erop. Ik wist toen nog niet dat je met botercreme moest afsmeren...nu weet ik dat wel.
wat ook lekker is en makkelijk: banketbakkersroom (met slagroom) en dan ook een laagje aardebeienjam.
op zich onwijs lekker. en makkelijk!!

Groetjes Christa!

7

Oma's zijn vaak ook weg van chipolata of bitterkoekjes. Je zou een mona pudding toetje ertussen kunnen doen met de smaak chipolata (combineren met lemoncurd) of bitterkoekjespudding.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

Mmm ja mona pudding is echt heel lekker in je taart! Als het niet te zoet mag worden gebruik ik vaak citroenkwartaartpudding van Mona, met bijvoorbeeld lemoncurd.
(Ook nog eens super makkelijk ;) )

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

9

Jaa mona toetjes zijn inderdaad ook altijd lekker!  :P

10

Ik snap dus helemaal niets van mona toetjes in je taart. Niet aan mij besteed. Vlaaivulling is wel er lekker! Zeker in combinatie met koekjes...

Groetjes Marlies

11

Marlies-d schreef:

Ik snap dus helemaal niets van mona toetjes in je taart. Niet aan mij besteed. Vlaaivulling is wel er lekker! Zeker in combinatie met koekjes...

Er is weinig aan te snappen hoor....makkelijker kan eigenlijk niet!
Je koopt een mona toetje en dat smeer je als laag (zelf doe ik 2 lagen) en evt een dijkje spuiten. (zelf doet ik dat niet, houdt het een stukje van de rand....
Echt een keer het proberen waard!! :Y

12

liesje13 schreef:
Marlies-d schreef:

Er is weinig aan te snappen hoor....makkelijker kan eigenlijk niet!
Je koopt een mona toetje en dat smeer je als laag (zelf doe ik 2 lagen) en evt een dijkje spuiten. (zelf doet ik dat niet, houdt het een stukje van de rand....
Echt een keer het proberen waard!! :Y

volgens mij bedoelt ze dat ze niet begrijpt wat iedereen er zo geweldig aan vindt ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

13

Zou ik er evt. ook verse aardbeien tussen kunnen doen, bijv mengen met banketbakkersroom?

:cool:

14

Banketbakkersroom met verse aardbeien en een laag aardbeienvlaaivulling... goede keus?

Hebben jullie nog tips over welke laag ik het best boven kan doen of maakt dit in principe niet uit?

15

Lijkt me goed hoor... ik denk dat je alleen beter banketbakkersroom met verse aardbeien en een laagje 4 vruchtenjam? kan doen...
verder doe je de zwaarste vulling onder (als je 2 keer doorsnijd) en in het midden als je hem 3 keer vult... succes!