1

Onderwerp: mbc uit de koelkast

vrijdag 'moet' ik een kasteeltaart maken. Normaal zou ik de vulling 's morgens maken (mbc 1-2-2), maar ik kom uit de nachtdienst en dan is mijn bed toch wel iets aantrekkelijker ;)

Nu wil ik de bc evt morgen of donderdag maken en in de koelkast bewaren.

Moet ik het dan nog opkloppen als ik het uit de koelkast hebt gehaald?

Groetjes Karine

2

Re: mbc uit de koelkast

Ik maak het altijd al de avond ervoor en laat het goed afgedekt gewoon op het aanrecht staan!Je kan het ook 2 0f 3 dagen eerder doen, het is max.14 dagen houdbaar in de koelkast!

Alsje het uit de koelkast haalt moet je dat zeker 2 tot 3 uur eerder deon, en het werkt wel fijner als je het dan nog ff mixt :)
Succes met je kasteeltaart, wel showen he?!

Taartdecoratie en workshops!

Hihihi de avond ervoor wil ik ook graag proberen te slapen ;)

Ik was vergeten erbij te zetten dat ik de vorige keer de mbc uit de koelkast haalde en in mijn ongeduld het koud wilde doormixen. Geeeeeeeen goed plan, ik mixte het helemaal stuk.

Groetjes Karine

4

het is max.14 dagen houdbaar in de koelkast!

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het een week houdbaar is in de koelkast. :think:
Veertien dagen lijkt me erg lang. Helemaal als het van vers eiwit gemaakt is. Zelf maak ik hem altijd van eiwitpoeder.
Is er iemand die weet hoelang het nou echt houdbaar is?

Groeten Jesni

5 Laatst bewerkt door Elly67 (07-10-2010 09:27)

Inderdaad max 1 week in de koelkast of max. 3 dagen buiten de koeling. Ik maak het ook altijd met eiwitpoeder.

Groetjes, Elly

6

jesni schreef:

het is max.14 dagen houdbaar in de koelkast!

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het een week houdbaar is in de koelkast. :think:
Veertien dagen lijkt me erg lang. Helemaal als het van vers eiwit gemaakt is. Zelf maak ik hem altijd van eiwitpoeder.
Is er iemand die weet hoelang het nou echt houdbaar is?

Groeten Jesni

Hoi ik maak de botercreme van de mix uit de shop!Je hebt dan de luxe botercreme, goed afgesloten haal je het precies tot 14 dagen, maar meestal is het voor die tijd wel op ;-)En anders toch ff invriezen!

Taartdecoratie en workshops!