Onderwerp: cup cakes, hoe krijg je die plat.
hallo, ik had een vraagje over cupcakes, ze rijzen altijd zo op bij mij(gebruik home made muffin). maar hoe krijg je die nou zo mooi plat.
alvast bedankt voor het antwoord.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cup cakes, hoe krijg je die plat.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo, ik had een vraagje over cupcakes, ze rijzen altijd zo op bij mij(gebruik home made muffin). maar hoe krijg je die nou zo mooi plat.
alvast bedankt voor het antwoord.
Ik leg er heel even mijn broodplank op.
Je kunt er ook gewoon , als ze afgekoeld zijn , een "kapje" afsnijden.
of gewoon wat minder beslag in je cc vormpjes
Zodra ze uit de oven komen leg ik de cc gelijk ondersteboven en laat ze zo afkoelen, daarna omdraaien en de cc zijn plat.
Ik leg er heel even mijn broodplank op.
Ik ook, idd maar heel even, anders worden ze te nat.
ja sorry vergeten erbij te zetten, maar je heb gelijk als je de cc te lang laat liggen worden ze nat.
Maar als je een muffin recept gebruikt worden ze naar mijn idee altijd hoger, aangezien muffins ook altijd hoog zijn.
Gebruik eens een ander recept misschien heb je er dan al veel minder last van. Ik gebruik altijd het recept van Nigella maar laat de melk weg.
is een hele makkelijke how to voor. zie: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=109696
Harstikke bedankt voor jullie reacties. ik zal eens een ander recept uitproberen, of er zowieso wat minder in doen, want soms zijn het mooie bolletjes maar soms druipen ze naar 1kant, en dan zijn het vreemde wezentjes.haha.
bedankt.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cup cakes, hoe krijg je die plat.