1 Laatst bewerkt door Jultie (06-10-2010 21:20)

Onderwerp: Vulling voor (kinder)verjaardagstaart?

Over een maandje wordt mijn oudste nichtje 5 jaar en ik ga haar verjaardagstaart maken.   :)  De rest van de kinderen die er zijn/komen zijn jonger.

Nou zit ik mijn hoofd te breken over de vulling. Kinderen hebben natuurlijk een heel andere smaak dan volwassenen, maar wat vinden kinderen van die leeftijd lekker?  :o

De volwassenen zijn in de meerderheid dus ik dacht om de onderste taart "volwassen" te maken en de kleine voor de kids (met evt. nog extra cupcakes).

Zelf hou ik van "rijke" vullingen, zoals bonbonbloccreme, maar dat is voor die pukkies niks natuuurlijk. Botercreme is dan weer niet echt mijn ding, al moet ik die van funcakes nog uitproberen. ;)

Heel graag krijg ik wat tips van jullie, zodat iedereen blij wordt van de taart.

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Vulling voor (kinder)verjaardagstaart?

Kindertaarten vul ik meestal met banketbakkersroom en aardbeienjam.
Dit is vrij neutraal en wordt door de meeste kinderen lekker gevonden.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

3

hier kiezen ze altijd voor aardbeien met chocolademousse ;)

Veel liefs Rafaëla

4

ik heb wel eens kauwgomballen patiddes gebruikt en dit door de botercrème gedaan...een laagje jam erbij en klaar..werd heel lekker gevonden (zelfs door volwassenen en dat vond ik dan weer een beetje vreemd :D)

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

5

Ik heb laatst een slagroomtaart gemaakt me bonbonbloc vulling en chocolademouse. Die meid van mij (net 3j) pulkte de 2 chocolagen eruit en de rest hoefde ze niet  :)

6

hier is bij de jeugd de aardbeienmousse favoriet, dan chocomousse met stukjes chocolade erin, slagroom met jam er door heen gemengd ( wel jam zonder "brokken")

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

7

die van mij had besloten dat de vulling witte chocopasta met smarties moest worden en lekker dat die het vond :D

Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things....

8

KInderen houden vaak niet van stukken.
Ik zou het dus bij een mousse (bv aardbei) houden of bij jam.
Chocolade valt ook vaak in de smaak.

9

leolis schreef:

Hoi,

Ik ben een beginner en ik heb wat hulp nodig. Ik heb nog nooit banketbakkersroom gemaakt. Hoe doe je dat? Kun je het ergens kopen met een recept erbij?
Alvast bedankt.

10 Laatst bewerkt door menniej (10-10-2010 16:48)

Ik denk dat je dat bij de recepten kunt vinden. Of in de webshop. Deze staan beide links in het menu vermeld :)
Volens mij kun je het van dr oetker kant en klaar kopen. Maar heb dit nog nooit gedaan.

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

11

MagiCake schreef:
leolis schreef:

Hoi,

Ik ben een beginner en ik heb wat hulp nodig. Ik heb nog nooit banketbakkersroom gemaakt. Hoe doe je dat? Kun je het ergens kopen met een recept erbij?
Alvast bedankt.

Ik heb laatst een taart voor een jongetje gemaakt, die 2 jaar werd. Ik had hem gevuld met aardbeienjam en zwitserse room. Ze vonden het allemaal erg lekker!
De zwitserse room is erg simpel om te maken. Ik maakte het met een zakje banketbakkersroom van dr. oetker en een bekertje slagroom. Op het zakje staat precies hoe je het moet maken. Heel simpel en heel lekker!

Succes!!

Groetjes Gerien