1

Onderwerp: molds / kleuren

Ik ben pas gestart met het maken van taarten, en heb een aantal molds gekocht in de webshop.
Nu zie ik hier op het forum allemaal mooie taarten waarbij molds gebruikt zijn, alleen hoe doen jullie dat toch met die verschillende kleuren?

Vullen jullie de mold met verschillende kleuren of verven jullie dit achteraf? :think:

Ik heb al gezocht bij how to's maar kom er niet uit  :nooo
Wie kan mij helpen?

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Re: molds / kleuren

ligt eraan wat voor soort mold het is, soms is het makkelijker om te verven of dusten achteraf, soms juist om het al te vullen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dat vraag ik mij ook af als beginner.
Wat is dusten? Is dat met n kwastje kleurpoeder erop doen? (welke poeder wordt dan vaak gebruikt?)
En waarmee wordt geverfd? Gel, of die poeder die je aanlengt met alcohol?
Zoveel vragen als beginner... :(

kijk anders eerst even in de FAQ :Y Als het dan nog niet duidelijk is, leggen we het je nogmaals uit :)

groetjes Tirza     

5

Die gebruik ik vaak. Dusten had ik dus goed.
Maar de vraag vh schilderen is misschien niet heel duidelijk. Ik snap dat je in principe met alle eetbare kleurstof kunt verven. Maar welke wordt t liefst gebruikt door de deskundigen hier op t forum en waarom?

met poeders kun je het beste schilderen :Y beetje rejuvenator spirit of sterke blanke alcohol erbij (drupje voor drupje) en schilderen maar.
uit nood gebruik ik ook wel een kleurpasta, bijvoorbeeld zwart, ik heb nog steeds geen zwarte poeder.

dusten zou ik overigens alleen doen bij wat groetere oppervlakten, omdat die poeder wat verstifd en dan heb je plots overloop van kleuren :/

groetjes Tirza