Onderwerp: Funcakes fondant, kleur blijft afgeven!
Ik werk altijd met marsepein, maar voor een strik me toch maar weer eens aan de fondant gewaagd.
Gelijk een blok van 1 kg gekocht omdat ik binnenkort ook een verjaardagstaartdummie voor de kleuterklas van één van mijn dochters wil maken.
Afelopen februari had ik fondant van Pettinice, maar vond deze echt niet lekker ruiken en ondanks hermetisch afsluiten al snel keihard en niet meer bruikbaar, daarom nu die van Funcakes geprobeerd.
Ruikt goed, kneed fantastisch, maar neemt de roze kleur niet goed op (weet dat kleuren met marsepein mooiere diepere kleuren geeft), blijft toch wat licht van kleur (kleur Cherry pink van CK, marsepein hier al eerder heel felroze mee gekleurd).
Na het kleuren mijn handschoenen uitgedaan voor verdere verwerking en je snapt 'm al...roze handen..
Gauw de handschoenen weer aan, maar ja, het leed is al geleden... Scheurde ook snel met uitrollen, blijf het zo niet mijn ding vinden, die fondant!!
Na het maken van de lussen voor de strik (die nu wel mooi droog zijn) ze op een draaiplateau gezet en zelfs daar heeft het nog op afgegeven!
Iemand hier ook ervaring mee? Met de fondant van Pettinice heb ik dit niet gehad!