1

Onderwerp: Wanneer roomboter met zout en wanneer zonder?

Hallo allemaal,
Ik ben een beginner en heb al heel veel info op dit forum kunnen vinden maar deze vraag ben ik nog niet tegen gekomen. Wanneer gebruik je roomboter met zout en wanneer zonder zout? Wie weet het ;)

2

Re: Wanneer roomboter met zout en wanneer zonder?

Ik gebruik altijd roomboter met zout :+

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit zonder zout heb geprobeert, maar alles lukt prima met zout. Ik vind roomboter zonder zout gewoon niet lekker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Roomboter met zout kun je gebruiken als er zout aan het deeg toegevoegd moet worden. Dus bijvoorbeeld, cake of koekjes. Voor kapsel gebruik ik alleen ongezouten roomboter.

BC kun je dus ook beter met zoutloze roomboter maken?

5 Laatst bewerkt door djehr (05-10-2010 11:50)

:Y dat doe ik ook.

Dan kun je dus voor de taarten in het algemeen ook het beste zoutloos gebruiken handig om te weten  :thumb:

7

Ik gebruik alleen voor de bc, 1:1 en de mix, ongezouten roomboter. Voor cake, koekjes enz gezouten.

8

Altijd ongezouten hiero. Gezouten roomboter doe ik alleen maar op een stokbroodje  :9

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Als er in wat voor recept dan ook boter moet, wordt altijd ongezouten roomboter bedoeld, tenzij anders staat aangegeven.
Eventueel kun je in recepten waar ook zou toegevoegd moet worden, gezoute roomboter gebruiken.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

10

Thanks suuz zoiets vermoede ik al maar kon het nergens terug vinden.