1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (05-10-2010 17:41)

Onderwerp: Soms is minder meer

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U4RYXSL8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y3U6WASU-D.jpg
Gewoon lekker voor de familie.
Zelfgemaakte mashmallowfondant is wel meer werk maar veel lekkerder!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Soms is minder meer

mooi heel classy!! :D

Happiness is a cupcake!

3

Mooi!

4

recepttttttttttt???? mooi en ziet er ook zo lekker zacht uit

dore schreef:

recepttttttttttt???? mooi en ziet er ook zo lekker zacht uit

Recept
Ongeveer 15-18 witte mashmallows, het lekkerste vind ik die mm uit de xxl Albert Hein shops bij de buitenlandse spullen. Daar zitten alleen maar witte mm's in. Maar de gewone die samen met de roze in een verpakking zitten doen het ook hoor.
In glazen schaal.
1 eetlepel water erbij.
30 seconden in de magnetron, onze magnetron is niet heel sterk, ik denk 600 watt.
Poedersuiker erdoor gaan roeren. Het recept vermeldt 2 bussen, maar dat vind ik net te veel, dan wordt het te droog. Eerst mix ik het met een vork, PLAKKERIG, steeds erbij.  Dan doe ik wat poeder op het aanrecht en mix langzaam steeds meer poedersuiker totdat ik het niet meer plakkerig vind maar ik stop wel voordat het echt te droog wordt, dan wil de fondant niets meer. Mocht dat gebeuren kan je evt. weer voorzichtig wat water toevoegen en evt. poedersuiker om de juiste substantie te krijgen. Ik werk op gevoel. Het is echt lekkerder dan de gekochte fondant maar ook dikker.
Gewoon een x proberen. Je kunt het ook bewaren in folie en bij gebruik even kort in de magnetron. Dan wordt het weer zacht en kan je lekker weer verder gaan. Het droogt ook mooi op overigens, ook handig om te weten.
Succes!

P.s. heb je geen website waar je foto's staan. Ik wil je wel helpen ze online te krijgen?

6

Mooi! En je lace flower zo gebruiken is een goed idee, zeg.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

heel erg mooi!

kan je dit ook gewoon gebruiken om een taartje te bekleden?
zo ja, kan je dat dan ook decoreren met marsepein/ fondant, of is dat geen goede combi...?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

Goeie vraag; helaas kan ik nog geen antwoord geven. Ik ben nog een beginner. De taarten die ik bekleed heb waren van marsepein maar dat vind ik zelf niet lekker.
Ik heb begrepen van anderen dat het wel moet kunnen. Het is wel iets minder flexibel, dat kan in je voordeel zijn omdat het stevig is en niet zo snel scheurt als je het maar niet te droog kneed, maar of het mooi strak afwerkt?
Het kost je alleen een kleine 10 minuten extra kneden. Maar je houdt weer wat geld over voor in je "hebpotje": het kost minder dan de helft dan als je het kant en klaar koopt.
Ik denk dat ik dit weekend maar eens een klein taartje ga proberen.   :think: Ik denk aan een blanda 20 cm. of een 15 cm. vorm die ik op de beurs wil kopen.

9

Mooi gedaan!!! Leuk om de lace flowers op deze manier te gebruiken! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

Erg mooi!

Groetjes van Nicole!!

11

Less is more inderdaad: echt prachtig!!  :thumb:

12

Prachtig!!!

Vandaag getest: een taart bekleden met zelfgemaakte marshmallowfondant.
Ik kan jullie aanraden: DOE HET NIET.
Wat een ellende. Het brokkelde uiteen. Wellicht komt het ook omdat ik gisteren de fondant al gekleurd had, om voor te werken en dat de kleur kon intrekken.
Het was niet uit te rollen en wat het is geworden zullen jullie nooit zien.
Gelukkig is de binnenkant wel heerlijk geworden met bonbonblokvulling. Ik wilde hem eigenlijk aan bezoekers geven die morgen of overmorgen komen maar dat durf ik niet. Ja wel een stukje op het bord maar ze mogen het geheel niet zien.
Dus zelfgemaakte fondant; graag, maar alleen eenvoudig wit op cupcakes voor mij.