1

Onderwerp: Wat bakt beter een springvorm of hoge bakvorm?

Ik denk erover om een paar nieuwe bakvormen te kopen. Ik heb wel al wat springvormen en met wat bakpapier kan je een kapsel toch hoog bakken.
Ik vind de bakvormen in de hebshop mooi maar zijn ze ook handig?  :think:
Ik bedoel, bij de blandavorm blijft het biscuit plakken en moet ik wat stroken bakpapier erin doen om ze heel uit de vorm te krijgen. Moet je bij de extra hoge vorm alleen invetten en meel doen of is het toch wel beter om daar ook bakpapier te gebruiken.
Op zich werken de oude springvormen wel heel goed. Ik vind de kapsels mooi hoog worden.
Wat is op de lange termijn volgens jullie handiger om te gebruiken, niet naar de kosten gekeken.
De ouderwetse springvorm of de bakvorm uit bv. de hebshop?
Bedankt maar weer!! :)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2691

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Wat bakt beter een springvorm of hoge bakvorm?

Ik heb ooit toch maar een bakpan gekocht en sindsdien ben ik al mijn springvormen gaan vervangen.

Gewoon geen gedoe meer met bakpapier. Ik gebruik alleen cake release en niks met bloem of met bakpapier. De pannen zijn steviger en dus ook wat minder stootgevoelig in je kast. Ze passen ook makkelijk in elkaar.
Je ziet het ik ben een echte fan van de vakpannen (ik heb de PME van 7 cm hoog).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

tja ieder heeft zo zijn eigen favorieten denk ik, bak je weinig, waarom zou je dan duurdere bakvormen gebruiken?

Bak je veel, is het fijn om goede te hebben.

Zelf bak ik bijna alles in de bakvormen van Kaiser, je kan hier ook gewoon op snijden, je hebt er 5 jaar garantie op. Maar daar betaal je ook voor!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4 Laatst bewerkt door Esterke (05-10-2010 13:53)

ik heb ook alle springvormen vervangen door bakblikken van pme.
Ik vind ze fijner en qua maten beter om te stapelen. Ik doe ze invatten en met bakpapier bekleden.

Maar toch nav hierboven eens proberen in te spuiten met bakspray scheelt papier, boter en werk :Y