1

Onderwerp: tylose en funcakes fondant

Hoi,

Ik kocht laatst in een taartwinkel tylose en hoorde toen dat tylose niet goed werkt met fondant van funcakes.

Toch geprobeerd en inderdaad...het schiet niet op.

Werkt het wel met regalice?
Want ik wil binnenkort een strik maken (en het liefst met voorgekleurde fondant en niet met pettinice) dus wil graag weten welke fondant wel geschikt is voor tylose.

2

Re: tylose en funcakes fondant

Oeps...moet in decoreren....sorry!  :s

3

RegalIce werkt prima. Voorkleurde FunCakes trouwens ook :Y

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ok, mijn roosjes van de roze funcakesfondant bleven zacht namelijk.

Wat is de verhouding dan? Ik doe er altijd een ruime mespunt in voor een roosje van 5cm doorsnee...

5

Ik had laatst een schoentje gemaakt van voorgekleurde fondant+tylose. Deze werd niet echt hard, vond ik. Later eentje gemaakt van zelf gekleurde fondant+tylose en deze werd keihard. Zit denk ik toch verschil in..

6

Hoi
Het klopt dat funcakes fondant niet goed uithard met tylose
Uiteindelijk wel hoor maar duurt minimaal 4 dagen tenminste bij mij
De mengverhouding een afgestreken theelepel met 250 gr fondant
Andere merken fondant voorgekleurd harden wel sneller uit
Ideaal voor een strik dus

succes!!!

7

Ik was laatst in de Taartenwinkel en zei dat bij mij de voorgekleurde Funcakes fondant niet goed uithardde. Ze zei toen tegen mij dat er de laatst weken al vaker over was geklaagd. Nu heb ik de regalice gebruikt en die hard wel uit maar minder snel dan funcakes. Regalice blijft wel mooier. Al ben ik nog steeds aan het zoeken naar de goede verhouding. Ja 3 gr op 250 gr, maar ik heb vaak maar een klein beetje nodig (voor letters en zo).

8

Esther68 schreef:

. Al ben ik nog steeds aan het zoeken naar de goede verhouding. Ja 3 gr op 250 gr, maar ik heb vaak maar een klein beetje nodig (voor letters en zo).

Gewoon het bolletje wat je denkt nodig te hebben in de tylose dopen, het overtollige eraf vegen en kneden.
Blijkt het niet genoeg te zijn........herhalen :D

*neemt het niet zo nauw met verhoudingen :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

lune schreef:
Esther68 schreef:

. Al ben ik nog steeds aan het zoeken naar de goede verhouding. Ja 3 gr op 250 gr, maar ik heb vaak maar een klein beetje nodig (voor letters en zo).

Gewoon het bolletje wat je denkt nodig te hebben in de tylose dopen, het overtollige eraf vegen en kneden.
Blijkt het niet genoeg te zijn........herhalen :D

*neemt het niet zo nauw met verhoudingen :lol:

dat had toch een naam??? Ehm... 'even je fondant in de tylose swaffelen??' :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs