1

Onderwerp: Is het hoog genoeg?

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag een kapsel gemaakt. Anders voorbereid. Hierbij het resultaat. Is de kapsel goed gelukt?

http://i52.tinypic.com/119b3o8.jpg

2

Re: Is het hoog genoeg?

Dacht het wel ja....... :Y

Ja hoor die is hartstikke mooi geworden.Hoe hoog is ie geworden?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

6,5 cm. Ik heb gelezen op het forum dat sommige mensen 10 cm krijgen.

4

6.5 is mooi hoor.Als je hem heb gevuld wordt ie nog hoger.
Niks mis mee.

5

Dank je wel misty voor het reageren.  :)

6

Niets te danken,meis.
Ik vind 10 cm taarten wel mooi om te zien maar zo onhandig om een stukje te snijden.Maar mijn kapsels zijn ook niet hoger dan ca 7 cm.Ik zelf vind het een mooie hoogte.

7

ik maak ze ook 6,5 / 7 cm....maar dat komt omdat ik ze zelf niet hoger krijg!  :D

N-Joy Cakes

8

Je kan ze hoger krijgen door meer deeg te maken en je bakvorm verhogen met bakpapier.Als je ze tenminste hoger wil.

9

Ik heb het in de vriezer gedaan. Hoelang kan je het bewaren?

10

3 maanden in de vriezer max!

N-Joy Cakes

11

ik had het vorige keer geprobeerd te verhogen maar kwam toen net een stukje te kort in de lengte en het bakpapier bleef niet lekker tegen de vorm plakken.

N-Joy Cakes

12

ok, dank je :)

13

wow wat een mooie! gemaakt in een springvorm??? mag ik dan vragen hoeveel beslag je er in hebt gedaan (eieren enzo) en hoe lang heb je die gebakken, op hoeveel graden.

ziet er goed uit!!!!! :9

Groetjes Christa!

14

Christa163 schreef:

wow wat een mooie! gemaakt in een springvorm??? mag ik dan vragen hoeveel beslag je er in hebt gedaan (eieren enzo) en hoe lang heb je die gebakken, op hoeveel graden.

ziet er goed uit!!!!! :9

Het is gemaakt in een springvorm 20 cm doorsnee. Ik heb 3 eiren (large), 130g bloem, 130g suiker,snufje zout.
Ik heb het eiwit gescheiden van de eidooier. Heb de eiwitten stijf geklopt en heb de suiker beetje per betje bijgevoegd. Heb de eidooier luchtig geklopt zeker 10 minuten. heb de eiwitten en bloem met spatel toegevoegd. op 180 graden voorverwarmde oven, 25 minuten lang.

15 Laatst bewerkt door Christa163 (05-10-2010 20:36)

laat je hem op de onderkant van de vorm afkoelen of stort je em op een rooster??
zodra ik die van mij omkeer....krijg ik in het midden een geul.

ik heb 5 eieren, 150 gram suiker, 125 gram bloem, 25 gram maizena, zakje vanille suiker en een snufje zout.
ik roer de eieren, suiker en vanille suiker 10 minuten met mijn handmixer (geen lamme armen, dat valt erg mee) en me beslag staat niet boven me garders! erg belangrijk. ik bak 180 graden hete lucht en dan 35 minuten....maar ik ga me volgende taart bakken op 180 graden en dan 40 minuten!
ik ga zeker eens jou methode proberen!!!!

Groetjes Christa!

16

Christa163 schreef:

laat je hem op de onderkant van de vorm afkoelen of stort je em op een rooster??
zodra ik die van mij omkeer....krijg ik in het midden een geul.

ik heb 5 eieren, 150 gram suiker, 125 gram bloem, 25 gram maizena, zakje vanille suiker en een snufje zout.
ik roer de eieren, suiker en vanille suiker 10 minuten met mijn handmixer (geen lamme armen, dat valt erg mee) en me beslag staat niet boven me garders! erg belangrijk. ik bak 180 graden hete lucht en dan 35 minuten....maar ik ga me volgende taart bakken op 180 graden en dan 40 minuten!
ik ga zeker eens jou methode proberen!!!!

Hi Christa 163,
Sorry voor mijn late reactie, ik zie nu pas dat je een vraag voor me had :o
Als ik de taart uit de oven haal, dan laat ik hem 5 min afkoelen, dan haal ik hem uit de vorm, en dan stort ik hem op de cakerooster.
Ik hoop dat het je gaat lukken :) . Ik hoor het wel van je

Groetjes

17

Gisteren heb ik ook mijn eerste gemaakt maar die is lang niet zo mooi als die van jou!!

Mijne in 4,5 cm! Misschien moet ik nog langer mixen.. Maar heb een staafmixer waar je dan aan garde op kan draaien... Dus misschien een handmixer kopen met 2 gardes....

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

18

T-anya schreef:

Gisteren heb ik ook mijn eerste gemaakt maar die is lang niet zo mooi als die van jou!!

Mijne in 4,5 cm! Misschien moet ik nog langer mixen.. Maar heb een staafmixer waar je dan aan garde op kan draaien... Dus misschien een handmixer kopen met 2 gardes....

Ik heb idd handmixer met 2 gardes. Ik las hier op het forum dat de mixer van lidl ad 19,95 euro is goed. gewoon goed mixen :Y  succes

19

T-anya schreef:

Volgens mij mag/kun je met een staafmixer niet zo lang mixen. Een mixer met gardes is echt een must, want je moet minimaal 10 mixen. Ik gebruik mix en de kapsels worden minimaal 7 cm. Ik vul 3x, dus 7 cm is echt wel hoog genoeg  :Y

20

@ Esther68: mijn staafmixer werd inderdaad ook erg warm dus ook niet echt goed voor hem!

Ga morgen eens kijken voor een handmixer!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten