1

Onderwerp: te laat om nog te boetseren?

Hallo iedereen,

Vrijdag wil ik graag een eerste keer boetseren. Maar het zou al zijn voor een taart op zondag. Dus ik zou de taart zondagochtend decoreren. Zijn mijn boetseersels dan al uitgehard wanneer ik ze in een 'droge' omgeving laat uitharden? Het zijn kleine voorwerpjes (kleine blaadjes, pompoenen, ...).

Bedankt!

Groetjes van Natascha!

2

Re: te laat om nog te boetseren?

Misschien een rare vraag.... maar zijn dit boetseersels die hard moeten worden? Ik maak voor herfsttaarten ook pompoenen,  blaadjes enz die ik op de taart leg, maar deze zijn gewoon van marsepein en moeten/hoeven juist niet hard worden.

3

Tja, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan  :grr:  Ik heb wat zitten lezen op het forum, en daar las ik dat iedereen z'n boetseersels hard liet worden. Dus ik veronderstelde... Dat is dus geen probleem! Bedankt  :thumb:
Ik wil bijvoorbeeld ook graag de how to van de egel en het hertje proberen. Moeten die niet uitharden?

Groetjes van Natascha!

4

Vicarth schreef:

Tja, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan  :grr:  Ik heb wat zitten lezen op het forum, en daar las ik dat iedereen z'n boetseersels hard liet worden. Dus ik veronderstelde... Dat is dus geen probleem! Bedankt  :thumb:
Ik wil bijvoorbeeld ook graag de how to van de egel en het hertje proberen. Moeten die niet uitharden?

Nee hoor, die zijn stevig genoeg, ik doe er zelfs geen tylose door !!

5

Oké! Bedankt! Schoot al even in de stress toen ik las dat sommige figuren verschillende dagen moeten uitharden...

Groetjes van Natascha!

6 Laatst bewerkt door djehr (04-10-2010 13:55)

Vaak zijn dat poppetjes die je in een bepaalde houding wilt hebben, of dingen als bijvoorbeeld een strik.
Ik heb mijn basgitarist donderdag gemaakt en vrijdag aangekleed. Was voor een taartje voor zaterdag. Dus zelfs als je vrijdag begint en tylose door je fondant doet dan zou het zondag wel hard moeten zijn. Moet je wel fondant gebruiken want marsepein duurt veel langer om te drogen.

7

Ja, voor bv strikken, bepaalde bloemen en schoenen, die dus wel hard moeten worden, gebruik ook altijd fondant+tylose. Meestal worden dit soort decoraties niet opgegeten. Een geboetseerde egel of hertje, die niet rechtop hoeft te staan en meestal wel opgegeten worden  :P , zou ik maken van marsepein. Ik ben ook niet echt aan de boetseer, maar heb vorig weekend een clown gemaakt. Gewoon van marsepein, zonder tylose.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RDZAEHLO.jpg