1

Onderwerp: Oefenen met icing

Goedenavond iedereen!
Ik heb zo juist een beetje geoefend met icing spuiten. Het is mijn bedoeling om letters en cijfers te spuiten en ze dan rechtop op de taart te zetten. Omdat het best lastig is, vroeg ik me af of het uitmaakt met uitharden of je icing dun of dik is. Dan bedoel ik niet de dikte van de letters, maar van de substantie. Het is best arbeidsintensief, dat spuiten, dus ik dacht... als ik de icing minder dik maak, kan ik makkelijker spuiten. Maar ik weet dus niet of dat van invloed is op het uitharden. Iemand een idee? Of misschien een hint om hoe te zoeken op het forum? :s

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

2

Re: Oefenen met icing

Dunnere icng droogt niet alleen langzamer, in de droogtijd heb je ook meer kans dat het z'n vorm verliest ( dus een beetje gaat uitlopen). Als je echt kramp in je handen krijgt van het spuiten is ie echter waarschijnlijk wel iest te dik, en kun je hem best een druppeltje dunner maken.
Het blijft bij icing echt een kwestie van uitproberen wat voor jouw en in jouw huis werkt, de temperatuur en vochthuishouding zijn nl ook van invloed, dus je kunt nooit precies zeggen 'zoveel gram op zoveel ml werkt het beste' :)

Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Re: Oefenen met icing

Hoi Adrienne,
Bedankt voor je reactie. Ik heb vanmiddag fondant en tylose gekocht. Ik ben er vanavond mee aan de slag gegaan en de letters zien er supertop uit! Geen icing voor mij voorlopig, dit ziet er veel mooier uit.  ;)

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl