1

Onderwerp: Het blijft aanrommelen met die orchard lace cutters

Tja, ik weet er zijn eerdere topics, ik heb netjes filmpjes bekeken van o.a. Kwebbeltje en op zich gaat het snijden van de bloemen wel maar de randjes zijn nooit zo mooi strak te krijgen.
Niet met zelfgemaakte MMF en ook niet met gekochte fondant.
Nat het uitsteken van de bloem blijven er toch altijd wat oneffenheden achter en als je dat met de hand of een tooltje voorzichtig probeert te herstellen verliest de bloem toch vaak zijn strakke vorm.
Help: heb jij DE TIP voor me? :D
Vast bedankt!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Het blijft aanrommelen met die orchard lace cutters

Bedoel je rafeltjes langs de blaadjes?

Ik ga met mijn vinger langs de randjes terwijl de fondant nog in de steker zit. Dun uitrollen en een beetje schuiven met je uitsteker over je blad wil bij mij ook helpen.

De bloem ook even laten liggen als je hem uit de uitsteker hebt, dan wordt hij wat steviger en verliest minder snel zijn vorm.
Maar het blijven kwetsbare dingen...

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Maji

3

nee heb niet speciaal een tip.... heel dun uitrollen en inderdaad goed schuiven en soms 5 x opnieuw beginnen.... succes :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

4

Zorg ook dat je dat schuiven op een harde ondergrond doet (dus niet een plastic matje. Doordat het maatje meeveert krijg je nooit strakke randen. dat geldt trouwens voor alle uitstekers. Wil je een strakke rand zorg dan voor een harde ondergrond (bijvoorbeeld je aanrecht met een klein beetje poedersuiker tegen het plakken.

Bedankt, heb het vanavond uitgeprobeerd en ging stukken beter!!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

6

:thumb:

7

djehr schreef:

:thumb:

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita