1

Onderwerp: Puzzelplaatje uit de vriezer en bevroren kapsel vraagje...

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje nouja eigenlijk 2...

Ik heb een kapsel in de vriezer staan en wil deze morgenochtend gaan bekleden en vullen...nu is mijn vraag wanneer haal ik hem uit de vriezer om te ontdooien of laat ik m niet ontdooien?
De taart gaat s'middags gegeten worden.

En ik heb een bumba gepuzzelt en deze op advies in de vriezer gedaan nu heb ik begrepen dat als ik m uit de vriezer haal hij gaat zweten. Nu is mijn vraag trekt die condens vanzelf weg als ik m op de taart heb gelegd en hoelang duurt dat?
Of blijft dat zo?

Alvast bedankt voor jullie hulp :Y

2

Re: Puzzelplaatje uit de vriezer en bevroren kapsel vraagje...

Haal je kapsel er vanavond uit, laat ontdooien in verpakking. Dit duurt niet lang en dan kan je morgenochtend gelijk gaan vullen en bekleden.

Je puzzelplaatje droogt mooi op als je het op de taart hebt gelegd, de condens trekt vanzelf weg. Niet eraan zitten en rustig laten liggen. Duurt niet lang, durf er niet goed een schatting op los te laten (ben ik slecht in  :lol: ) maar...kwartiertje/half uurtje...
Komt vanzelf goed!

Groetjes Maji

3

Okee beankt Maij...
Vind het wel spannend hoor heb voor het eerst gepuzzeld en voor het eerst dingen in de vriezer gedaan...Anders heb ik geen tijd genoeg zondag :nooo

Dus gewoon gedult hebben zeg je... pff das voor mij een hele opgaaf...

En de biscuit in de folie laten zitten? Komt er dan geen condens/vocht in door het ontdooien?

Bedankt!
Liefs Wanda.

4

Je kapsel niet in folie laten ontdooien, hoor!!
Wordt het inderdaad nat.
Óf gewoon 'open en bloot' of in een kartonnen taartdoos (trekt het vocht in de doos).

Succes!

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

5

Hm. Ik laat mn kapsel JUIST wel in folie ontdooien! Het vocht trekt erin, maar daardoor is het kapsel niet zo droog! (en echt niet nat hoor)

6

een plaatje hoeft niet perse in de vriezer hoor, als je het van marsepein maakt en er hhfolie omheen doet kan het een hele tijd gewoon blijven liggen. Ik leg het meestal in een taartdoos dan is het donker

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

7 Laatst bewerkt door Maji (02-10-2010 19:42)

zoldertje schreef:

Hm. Ik laat mn kapsel JUIST wel in folie ontdooien! Het vocht trekt erin, maar daardoor is het kapsel niet zo droog! (en echt niet nat hoor)

Inderdaad zo doe ik het ook!
En een plaatje in de vriezer is handig voor het op de taart leggen, pakt makkelijker van je hoesje af en je legt het in één keer in zijn geheel weg. Soms maar een kwartiertje in de vriezer en dan op de taart, vind ik handig werken.

Groetjes Maji

8

Okee bedankt allemaal!!!
Ik heb hem wel in de folie laten ontdooien omdat ik nu pas de laatste reacties lees...
Maar niets aan de hand hij was niet nat helemaal niet zelfs :Y

Heb m net gevuld en afgesmeert ga nu de fondant erover heen leggen en verder afwerken...
Het resultaat zal ik van de week posten :)

bedankt voor jullie tips!!!
Liefs Wanda.