Onderwerp: Nou, mijn PME1 opdracht ook maar dan!
Ik ben dus een beginner en dat is ook wel te zien... (perfectionist ). Ik had geen uitsteker voor het frillen (dat was de opdracht), dus ik heb met de rand reepjes gesneden. Ik heb ook maar 1 uitsteker (bloem) dus die komt in al mijn taarten terug hahaha...
Oh ja, alle bloemblaadjes zijn 1 voor 1 aan het afbreken. Zou dat door de tylose lijm kunnen komen? Ik heb de bloemen met fondant een dag + nacht laten drogen, en toen met lijm een kleiner bloemetje erop geplakt. Maar de blaadjes van de grote bloemen laten nu los. Een aantal heb ik gewoon met een klomp fondant weer vastgezet. Hopelijk komt dit ding heelhuids aan morgen..
De kleurcombinatie hing van mijn restjes fondant af. Ik wilde graag wat fellere kleuren, maar ik kreeg ze met kleurstof niet echt fel. Het zijn nu een beetje pastelkleurtjes...
Mijn andere taartje (met tweede opdracht: drapes) staat nog te drogen. Een drama. Fondant tijdens bekleden totaal gescheurd. Er weer afgehaald, fondant helemaal onder de botercreme. Zonde om weg te gooien... dus toch maar weer doorgekneed en gebruikt. Morgen kom ik er achter wat de gevolgen zijn van teveel botercreme door de fondant.