1 Laatst bewerkt door Em (01-10-2010 21:42)

Onderwerp: Nou, mijn PME1 opdracht ook maar dan!

Ik ben dus een beginner en dat is ook wel te zien... (perfectionist  :o ). Ik had geen uitsteker voor het frillen (dat was de opdracht), dus ik heb met de rand reepjes gesneden. Ik heb ook maar 1 uitsteker (bloem) dus die komt in al mijn taarten terug hahaha...

Oh ja, alle bloemblaadjes zijn 1 voor 1 aan het afbreken. Zou dat door de tylose lijm kunnen komen? Ik heb de bloemen met fondant een dag + nacht laten drogen, en toen met lijm een kleiner bloemetje erop geplakt. Maar de blaadjes van de grote bloemen laten nu los. Een aantal heb ik gewoon met een klomp fondant weer vastgezet. Hopelijk komt dit ding heelhuids aan morgen..

De kleurcombinatie hing van mijn restjes fondant af. Ik wilde graag wat fellere kleuren, maar ik kreeg ze met kleurstof niet echt fel. Het zijn nu een beetje pastelkleurtjes...

Mijn andere taartje (met tweede opdracht: drapes) staat nog te drogen. Een drama. Fondant tijdens bekleden totaal gescheurd. Er weer afgehaald, fondant helemaal onder de botercreme. Zonde om weg te gooien... dus toch maar weer doorgekneed en gebruikt. Morgen kom ik er achter wat de gevolgen zijn van teveel botercreme door de fondant.  :|

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs407.snc4/47064_435864427959_625062959_5306823_1708429_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs344.ash2/62465_435864522959_625062959_5306829_6661250_n.jpg

2

Re: Nou, mijn PME1 opdracht ook maar dan!

ik vind hem leuk !!!!

3

ik vind hem mooi en de kleurencombi erg gaaf, beetje sixties/seventies :D

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

4

Mooie taart hoor :thumb:
Helemaal geen beginners taart :nooo

5 Laatst bewerkt door Em (01-10-2010 21:45)

amina1981 schreef:

Mooie taart hoor :thumb:
Helemaal geen beginners taart :nooo

Dank je wel! Ja, ik ben eigenlijk wel tevreden, maar ik ben echt zo'n ontzettende perfectionist! Ik zie echt overal foutjes  :D Vooral in vergelijking met de taarten van de andere dames van PME1. Maar ik zal niet meer zo zeuren..

6

Met zo weinig middelen heb je er een erg leuk taartje van gemaakt. En de fondant er een keer afhalen als het niet goed bekleed is en opnieuw met botercreme doorkneden kan best een keer hoor.

Groetjes, Elly

7

Hey Em,

Dit is toch een super leuke taart!!!!! Mooie kleurencombi en je hebt alles goed toegepast. Ennuh, ik vind jouw strik mooier dan de mijne :Y

Tot morgen!

8

Nou als ik hier kijk dan vind ik je taart echt wel super. En dan kan ik haast niet geloven dat je echt zo een beginner bent. In dat geval heb je echt talent :)

9

Ik vind het ook een hele mooie taart geworden.
Ook een hele mooie strik.
Tot morgen

10

wou super goed gedaan maar je doet alles al zo goed voor het eerst  altyd weer leuk als je ze van jou ziet vind tot straks

corine vos

11

Beginner? Ik zou willen dat ik het al zo kon!
Je strik is mooi en ik vind de kleuren ook leuk geworden, ook al was het niet helemaal je bedoeling zo, maar ze passen goed bij dit jaargetijde.

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

12

mooi zeg!