1

Onderwerp: Wie kan mij helpen???? Vraag over vleugels draak!!

Ik ben dus bezig met het maken van een draak. Deze moet morgen op een taart komen te staan, maar nu zijn zo net de vleugels gebroken :( :grr:  Bij staande dunne boetseersels heb ik wel vaker dat het breekt, dus ik doe waarschijnlijk iets niet helemaal goed...poppetjes, dingen met meer massa, gaat prima, breekt ook niet....

Maar goed over de draak, Afgelopen woensdag fondant (bakels) gekneed met tylose en vleugels van gemaakt. 24 uur laten drogen in een bakje en het voelde hard aan.Ik heb daarom de vleugels gisteren in de draak gestoken en wc rolletjes onder gelegd.. het zag er goed uit zonet, maar toen ik de rolletjes weg wilde halen...je raad het al, kwamen er barsten in en braken er stukken af:(

Heb ik het niet lang genoeg laten drogen? Iemand tips!!!
Maar nu moet dus morgen die draak af zijn en ik heb geen vleugels, wat raden jullie aan?? Kan ik nog fondant met tylose mengen, vleugels maken en morgenavond erin doen?? Of is dat echt te kort??

Ik hoop dat iemand me kan voort helpen!

I love pie!!

2

Re: Wie kan mij helpen???? Vraag over vleugels draak!!

Je kan het overnieuw maken en rustig op een lage temperatuur in de oven laten drogen, je kan ook de vleugeld eventueel plakken met ri, is zeer stevig!!!! Succes en ik zal voor je duimen

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

ri? Sorry maar ik weet niet wat je daarmee bedoelt  :o
Bedankt voor de tip hoor!!!!

I love pie!!

4

Royal Icing

5

Ahhh okee dat ken ik dus wel :D
Helaas niet in huis, dus ga voor eetbare lijm

I love pie!!