1

Onderwerp: HOE te verhogen

Dames,

Het spijt me dat ik deze domme vraag stellen moet. Met de zoekfunctie kwam ik er niet uit...
Want ik kan genoeg vinden DAT jullie weleens je bakblik verhogen, maar niet HOE!

Ik heb er de vorige keer enorm mee geworsteld en n u komt de volgende taart eraan en ik wil het graag even een keer proberen!

Ik gebruik springvormen.
Hoe verhoog ik de rand van de vorm met bakpapier (zodat hij niet overloopt)?
En bekleden jullie de bodem dan ook met bakpapier?

Ik hoor het graag! :o

2 Laatst bewerkt door Vizzstick (01-10-2010 12:13)

Re: HOE te verhogen

Knip een strook bakpapier die iets hoger is dan de springvorm. Spray de vorm in met bakspray zodat het bakpapier aan de rand blijft plakken. Zorg dat je bakpapier helemaal tot de bodem loopt.

Eventueel kan je nog een stuk bakpapier op de bodem doen in precies de goede maat, of wat ik nog wel eens doe, gewoon een vierkant tussen je ring en de bodem klemmen.  :)

De bodem bedek ik overigens niet bij biscuit. Bij andere soorten taarten/cakes doe ik dat wel graag.

3

Ik gebruik meestal bakspray om in te vetten maar daarmee blijft mijn bakpapier niet plakkken. Dus smeer ik de zijkanten in met een beetje vloeibare bakboter en dan plak ik een brede strook tegen de rand aan.  Werkt prima

Groetjes Marlies

4 Laatst bewerkt door Hannah Saar (01-10-2010 12:23)

Dank je, ik was zelf nog niet zo helder geweest om het geheel in te spuiten/in te vetten en het er DAN op te plakken, goeie genade  :o

Bedankt voor je tip!

5

Marlies-d schreef:

Ik gebruik meestal bakspray om in te vetten maar daarmee blijft mijn bakpapier niet plakkken. Dus smeer ik de zijkanten in met een beetje vloeibare bakboter en dan plak ik een brede strook tegen de rand aan.  Werkt prima

En toch.... gebruik ik dan ander bakpapier?? Ik kan insmeren wat ik wil, het bakpapier blijft er niet aan plakken. Zit nu te hannessen met speld aan de bovenkant erdoor, maar de onderkant blijft omkrullen. Heeft iemand nog een (andere) tip?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

hier blijft het ook alleen maar plakken als ik het goed met boter/margarine insmeer, dan het bakpapier er tegenaan.

Groetjes, Dorothea.