Re: Siliconen mal zelf maken?
Wil iemand uit de buurt van Utrecht of Amsterdam met mij een verpakking van 2 sets culinair kit delen? Dus dat we dan allebei 1 verpakking van 1 kilo hebben voor 33.90 euro incl verzendkosten.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?
Wil iemand uit de buurt van Utrecht of Amsterdam met mij een verpakking van 2 sets culinair kit delen? Dus dat we dan allebei 1 verpakking van 1 kilo hebben voor 33.90 euro incl verzendkosten.
Ik heb ook wel interesse, nog iemand misschien? Ik woon in de buurt van Amsterdam en werk in Diemen.
Ik heb ook een setje Siliconen Culinair gekocht nadat ik lang getwijfeld heb. Gelukkig maar want de prijs was ondertussen gedaald en ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen.
Mijn vriendin is helemaal gek van Mini's dus leek het me een leuk idee om een marsepein mini te maken. Dus een model mini gepakt kiertjes dichtgesmeerd met boter, in een bakje gezet en vervolgens de siliconen eroverheen gegoten.
Na 2 uur ontmald, het dakje erin geduwd met witte marsepein en daarna de rest met rode marsepein opgevuld.
1 uurtje in de vriezer ( geen idee of dat iets met marsepein doet, maar het smaakt nog goed ) en daarna ontmald. Het resultaat is fantastisch zelfs de spiegeltjes zaten erop
Kijk maar naar de foto voor het resultaat. Nu nog de andere kleuren maken..
Hey eyecandy!
Ik verbaas me toch wel een beetje over de mogelijkheden hoor!
Ik vraag me af of we de malletjes die we maken ook kunnen verkopen!?
Hey!
Ik heb geen foto gemaakt van de mal zelf maar wel van het blokje. Ik heb de mal natuurlijk nog dus ik zal een foto maken en hierop zetten zodra ik snap hoe dat werkt
Ja foto's!! Liefts heel veel.
Zie in de link hoe het werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=YmeZdgTkmyQ
Taarten_groentje schreef:Hey!
Ik heb geen foto gemaakt van de mal zelf maar wel van het blokje. Ik heb de mal natuurlijk nog dus ik zal een foto maken en hierop zetten zodra ik snap hoe dat werkt
Ja foto's!! Liefts heel veel.
Zie in de link hoe het werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=YmeZdgTkmyQ
Hey ok nu snap ik het denk ik.. maar ik heb zelf geen album dus dat moet ik dan eerst gaan maken. Nou ja.. kan ik meteen beginnen met de rest te showen
Ik vond trouwens die mini van marsepein nog mooier!
EyeCandy schreef:Ik heb ook een setje Siliconen Culinair gekocht nadat ik lang getwijfeld heb. Gelukkig maar want de prijs was ondertussen gedaald en ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen.
Mijn vriendin is helemaal gek van Mini's dus leek het me een leuk idee om een marsepein mini te maken. Dus een model mini gepakt kiertjes dichtgesmeerd met boter, in een bakje gezet en vervolgens de siliconen eroverheen gegoten.
Na 2 uur ontmald, het dakje erin geduwd met witte marsepein en daarna de rest met rode marsepein opgevuld.
1 uurtje in de vriezer ( geen idee of dat iets met marsepein doet, maar het smaakt nog goed ) en daarna ontmald. Het resultaat is fantastisch zelfs de spiegeltjes zaten erop
Kijk maar naar de foto voor het resultaat. Nu nog de andere kleuren maken..
Hey eyecandy!
Ik verbaas me toch wel een beetje over de mogelijkheden hoor!
Ik vraag me af of we de malletjes die we maken ook kunnen verkopen!?
Hey meid,
Echt een leuk resultaat zo! Je kan op deze manier eindeloos malletjes maken.
Nou aan mij heb je al een klant hoor!
Als je nog een mooie aparte grote roos en bloemen kan fabriceren hahaha laat het me dan maar weten.
groetjes Amal
Hoi,
Aangezien ik zie dat hier aardig wat mensen uit alle hoeken van het land aanwezig zijn heb ik een voorstel voor iemand in de regio Krimpen / Rotterdam / Capelle a/d IJssel
Ik wil een set cullinaire siliconen gaan bestellen maar per 2kg is het voordeliger.
Wie wil er dus met mij 2 setjes kopen zodat we de kosten kunnen delen en dan dus incl. verz.kstn op ca € 35 voor een kg uitkomen ?
Bij veel interesse kunnen we het misschien ook wel met 4 of nog meer personen doen... hebben we namelijk nog steeds maar 1x verzendkosten he, en boven de € 250 is de verzending gratis
Wie wil ? Stuur dan eventueel een berichtje naar mijn persoonlijke mailbox: marvdsteltATgmail punt com ( AT uiteraard vervangen door @ en het woordje punt -tussen mail en com- door een echte . )
Hallo Allemaal,
Erg leuk die malletjes zoals jullie die gemaakt hebben. Hoeveel mallen haal je ongeveer uit 1 kg. Is het meer dan 1 mal?
Zo zou ik ook wel eens een mal willen maken.
Groetjes Natascha
Hoi,
Aangezien ik zie dat hier aardig wat mensen uit alle hoeken van het land aanwezig zijn heb ik een voorstel voor iemand in de regio Krimpen / Rotterdam / Capelle a/d IJssel
Ik wil een set cullinaire siliconen gaan bestellen maar per 2kg is het voordeliger.
Wie wil er dus met mij 2 setjes kopen zodat we de kosten kunnen delen en dan dus incl. verz.kstn op ca € 35 voor een kg uitkomen ?
Bij veel interesse kunnen we het misschien ook wel met 4 of nog meer personen doen... hebben we namelijk nog steeds maar 1x verzendkosten he, en boven de € 250 is de verzending gratis
Wie wil ? Stuur dan eventueel een berichtje naar mijn persoonlijke mailbox: marvdsteltATgmail punt com ( AT uiteraard vervangen door @ en het woordje punt -tussen mail en com- door een echte . )
Dit klinkt als gezamelijke inkoop; dat hoort in V&A en pas ná toestemming van moderators of admin. Zie de regels in V&A.
Ik zie dat je pas 2 berichten hebt en [dus] vrij nieuw bent. Wellicht is het handig om dan even de forumregels en de sticky's er op na te slaan
Bedankt voor de complimentjes.
Mijn Marsepein Mini Mal is in totaal 160 gram daar haal je er dus ongeveer 6 van uit een kilo.
Overigens kleine correctie, ik snap dat er niet veel mannen op dit forum zitten aangezien taarten bakken als vrouwen hobby word gezien. Maar ik ben blijkbaar een uitzondering op de regel
Ik ben nu van plan om een cakeje te gaan bakken in een zelf gemaakte mal ( Een badeend om precies te zijn) , schijnbaar moet dat ook kunnen. Ik verwacht komend weekend mijn foto's te kunnen plaatsen.
Dit klinkt als gezamelijke inkoop; dat hoort in V&A en pas ná toestemming van moderators of admin. Zie de regels in V&A.
Ik zie dat je pas 2 berichten hebt en [dus] vrij nieuw bent. Wellicht is het handig om dan even de forumregels en de sticky's er op na te slaan
Hoi Marianne,
Sorry, dat wist ik idd niet en omdat ook in berichtje 51 zoiets stond dacht ik dus dat dat hier gewoon mocht
Berichtje 51 had ik gemist, die van jou viel op
ZO hee dat was het weekend weer, beetje geknutseld met de siliconen en ik heb weer een leuk resultaat gehaald.
Was wel iets lastiger dan de marsepein mini.
De eend in een ronde beker gezet, vastgemaakt aan de bodem met plakband. Siliconen gegoten komt opeens de eend bovendrijven niet goede geneog vastgemaakt. Maar met een satestokje omlaag geduwd daarna constructie eromheen om de eend op de bodem te houden. Na een half uur het stokje weggehaald ( ik wil natuurlijk geen gat erin hebben).
2 uur later ontmald even in de oven afbakken aangezien ik de mal in de oven wil gebruiken. Cakebeslag aangemaakt oven op 170 gaden gehouden. Mal met cakebeslag in de oven voor 25 minuten. na 20 minuten ontmallen was geen succes, blijkbaar heeft cakebeslag iets langer nodig om af te koelen dan mijn geduld toestaat Goede tweede poging zelfde recept maar deze keer een uur laten afkoelen, zie foto voor het resultaat
ZO hee dat was het weekend weer, beetje geknutseld met de siliconen en ik heb weer een leuk resultaat gehaald.
Was wel iets lastiger dan de marsepein mini.
De eend in een ronde beker gezet, vastgemaakt aan de bodem met plakband. Siliconen gegoten komt opeens de eend bovendrijven niet goede geneog vastgemaakt. Maar met een satestokje omlaag geduwd daarna constructie eromheen om de eend op de bodem te houden. Na een half uur het stokje weggehaald ( ik wil natuurlijk geen gat erin hebben).
2 uur later ontmald even in de oven afbakken aangezien ik de mal in de oven wil gebruiken. Cakebeslag aangemaakt oven op 170 gaden gehouden. Mal met cakebeslag in de oven voor 25 minuten. na 20 minuten ontmallen was geen succes, blijkbaar heeft cakebeslag iets langer nodig om af te koelen dan mijn geduld toestaat Goede tweede poging zelfde recept maar deze keer een uur laten afkoelen, zie foto voor het resultaat
Wat leuk!
Maarreh... dat ontmallen: is je mal daarna kapot of kun je die wel vaker gebruiken???
bedankt voor jullie complimentjes
Ik was zelf ook erg tevreden met het resultaat, mijn dochter van bijna 1 jaar ook maar dan om een andere reden
En voor mij een kans om een beetje te oefenen voor haar verjaardag komende woensdag.
Is toch leuk om de kindjes een eigen eendecakeje te geven.
De mal is nog prima bruikbaar na ontmallen. moet ook wel anders zou ik maar 1 eendje per mal kunnen maken. Je ziet er niet eens aan dat er iets mee gebakken is.
Alleen nu moet ik per eendje één uur en 25 minuten wachten en dat voor 16 kinderen... (ook voor het kinderdagverblijf he, ben nu toch bezig) Misschien toch maar een malletje erbij maken
Wat leuk, ik blijf dit topic volgen want je eigen mallen is toch wel heel speciaal.
Gisteren 3e setje siliconen culinair besteld
Denk dat ik langzaam in de cat. GROOTGEBRUIKER thuis hoor.
Denk dat ik malletjes ga maken van schaakstukken en een taart met 64 hokjes. Mijn schoonvader is gek op schaken en hopelijk ook op taart
P.s: Die badeend is zoooooo kewl!!
Ik heb een chocolademal met schaakstukken gezien, dat is stukken voordeliger dan zelf malletjes maken. Waarschijnlijk maak je een schaakbord taart maar 1x, ik ga deze binnenkort kopen omdat mijn vader daar ook gek op is.
Nou hier komt mijn voorbeeld, ik heb nog geen geel gekleurd marsepein gebruikt of geverfd in de goede kleur, maar ik wilde het zo graag proberen. Het hoofdje en beide handjes moet ik van te voren aanbrengen in de mal en daarna het lijf erin drukken. Dan krijg je echt een gedetaileerd geheel! De achterste 2 waren de hoofdjes plat omdat ik daar niet genoeg marsepein ingedrukt had. Maar ik kan ze ook van chocolade maken of suiker. DIT IS ECHT LEUK OM TE DOEN!
En het malletje ziet er dan zo uit (eigenlijk is het heel simpel te maken):
Ziet er echt heel leuk uit. Ga ik volgend jaar maar uitproberen.
Ben erg benieuwd hoe de boedha's eruit zien als ze klaar zijn.
Groetjes Iris
Ik heb er nu even geen geld voor; maar ik wil zoooooo graag mijn eigen mallen maken!
Voor de mallenmakers: zou je dit ook kunnen doen met een parelketting? dus zeg maar, de FI pearl molds goedkoper maken? Of denken jullie dat je dan goedkoper uit bent met de mallen van de hebshop?
Wauw..als ik dit allemaal zie wil ik ook aan de slag.
Ik heb ook een vraagje voor de mensen die al zo'n mal hebben gemaakt.
Hoeveel mallen kan je maken van 1 kg siliconen culinair? Hoe groot wordt het als je er 1 mal van maakt?
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?