1

Onderwerp: Dummy taart van marsepein hoelang houdbaar???????

Hallo,

Ik heb het idee gekregen om een dummy taart voor mijn dochter op school te maken voor als er een kind jarig is in de klas.
Mede omdat ik vanmorgen zag wat voor vreselijke (nep)taart er was op school voor als een kind jarig is in de klas.
Dacht ik gelijk dat moet leuker en beter kunnen.

Maar nu vraag ik me af als een dummy taart maak en bekleed met marsepein hoelang houdbaar is en goed blijft als zo op school staat en verstoft.

Wie kan mij dit vertellen.

Nanda

2

Re: Dummy taart van marsepein hoelang houdbaar???????

ik zou het niet met marsepein doen. als je fondant gebruikt die uithard kan je hem altijd bewaren en lichtjes afstoffen

3

Ik denk zelf dat hij na 1 dag al niet meer lekker is  :lol:  sorry flauw he?

Volgens mij is het enige wat er mee kan gebeuren, dat hij verkleurt in de zon.

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

4

Dus om met fondant te bekleden beter dan met marsepein...
Zie weleens dummytaarten met waxinelichtjes in fondant/marsepein gemaakt...Vraag me dan af of er nog iets anders tussen beide zit ivm warm worden van beide als kaarsjes aan gedaan worden..

5

ik heb een dummy voor school bekleed gewoon met marsepein, na verloop van tijd wordt hij inderdaad erg stoffig, maar dat is dan een goede reden om iets nieuws te freubelen.

wat betreft het warm worden, de kaarsjes staan maar even aan, dus de onderzijde krijgt niet de kans om warm te worden.

6

hallo brigitte,

dus jij zegt dummy van marsepein maken goed te doen is...
en mogelijk elk schooljaar andere maken ivm stof etc.. ;)  :)

Dummy maak je dan beetje vochtig zodat marsepein er wel op blijft zitten....
En tussen de waxinelichtjes en marsepein hoeft dan niks tegen met warm worden of mogelijke smelten????

7

Bij mijn zoon in de klas hebben ze ook een dummy. Ik heb hem bekleed met marsepein en de juf bergt hem na elke verjaardag gewoon in de doos op. Zo krijgt stof (bijna) geen kans en verkleuren is ook niet aan de orde. Ook de kleine kleuterhandjes kunnen er niet bij en doordat ie alleen met feestjes tevoorschijn komt blijft het een feestje op zich om de taart uit de doos te halen.

Volg je hart...want dat klopt!

8

Misschien is het een idee i.v.m. veiligheid om led-waxine lichtjes te kopen. Zo worden mijn dummies gebruikt, maar dat is op een kinderdagverblijf met wat kleinere ukken.

Ik heb marsepein gebruikt en daarna ingespoten met haarlak. Ze staan nu vanaf mei (in een donkere kast). Vorige week zagen ze er op de foto nog goed uit.

Ik heb een jaar (!) geleden een dummy gemaakt van fondant.
Deze staat altijd in het licht. Hij is nu door stof en enkele vliegenpoepjes eigenlijk niet meer toonbaar, maar hij ziet er nog steeds mooi uit, alleen het roze is wat lichter geworden. Verder is ie nog prima.

If live gives you lemons, make lemonade!

10 Laatst bewerkt door ans pommerans (07-10-2010 12:52)

Dat is raar, m'n berichtje komt er 2x te staan, terwijl ik het toch echt maar 1x heb verstuurd.
Dat is ook wel genoeg, toch?

If live gives you lemons, make lemonade!

11

Ik heb al twee jaar een dummie bekleed met marsepein en het ziet er nog heel goed uit. Het staat zelfs bij mijn in de winkel.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

12

ik zie nu pas je berichtje. inderdaad een beetje vochtig maken en niets tussen de dummy en de marsepein, smelt echt niet. tenzij je uren de kaarsjes laat branden zodat ze helemaal op zijn, dan zal de marsepein ook warm worden. maar dat zal niet het geval zijn voor dit doel

13

santepantje schreef:

Ik heb marsepein gebruikt en daarna ingespoten met haarlak. Ze staan nu vanaf mei (in een donkere kast). Vorige week zagen ze er op de foto nog goed uit.

Het inspuiten met haarlak, zorgt dat ervoor dat hij minder snel stoffig wordt?