Onderwerp: Hup Yannick Hup!
Yannick is vandaag 4 jaar geworden en wilde graag een voetbaltaart mét voetbal erop op zijn verjaardag.
Nu heb ik helemaal niks met voetbal en van de ca. 25-30 taarten die ik in totaal gemaakt heb is dit al weer de 3e voetbaltaart (en nr. 4 staat voor volgende week op de agenda), maar ik was al lang blij dat er niet een specifieke club op hoefde. Met de afgelopen WK-gekte in 't achterhoofd stelde ik een Oranje voetbaltaart voor en dat was prima.
Vrij simpel dacht ik, maar door omstandigheden uiteindelijk toch nog tot 11 uur 's avonds aan gewerkt. Het KNVB logo leek me ook een makkie, maar wat een gepruts op de vierkante milimeter zeg! Maar goed, uiteindelijk wel blij met het resultaat:
Rondom zaten ook nog voetballetjes met stuiterpatroon, maar vergeten daar een foto van te maken. De taart is gevuld met chocoladeganache, het bolletje is gevuld met chocolade-peermousse. Voor alle zekerheid toch ook maar weer gestut, het balletje is dus ook hier weer een mini cakebolletje, bekleed en beplakt.
Met dank aan alle Oranjetaartenmaaksters hier op het forum voor de inspiratie!