Onderwerp: wat doe ik fout
en wederom komt er een bolling op mijn kapsel die in de oven staat. hoe kan dat nu toch? zo heb ik iedere keer aan de zijkant een opening zitten als ik hem omdraai. hoe ga ik dat tegen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat doe ik fout
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
en wederom komt er een bolling op mijn kapsel die in de oven staat. hoe kan dat nu toch? zo heb ik iedere keer aan de zijkant een opening zitten als ik hem omdraai. hoe ga ik dat tegen?
Bedoel je dat je een randje lucht hebt onderaan de kapsel als je hem omgedraait hebt? Ik spuit daar gewoon een beetje botercrème onder en dan kan ik hem netjes afwerken.
bake even strips gebruiken, je kapsel op zijn kop af laten koelen, en in je onderwerp zetten waar het over gaat
Volgens mij bak je op een te hoge temperatuur.
De zijkant is dan al gebakken, terwijl het binnenste nog uitzet.
Temperatuur wat verlagen en kijken hoe het dan gaat.
(ik bak zelf op een temp van 130 graden, erg laag als ik vergelijk met wat ik hier lees, maar dan gaat het goed)
ik heb hem zelfs al op 150 graden staan. wat zijn bake even strips?
Dat zijn strips die je aan de buitenkant om je bakvorm doet, je kunt dit ook doen door een natte handdoek aan de buitenkant erom te doen en zo te bakken. Het idee erachter is ook dat je buitenkant minder snel bakt.
Sommige vinden het geweldig maar ik heb het geprobeerd en bij mij maakt het niet veel uit.
Ik ben ook niet onder de indruk van de bake even strips
En ik denk ook dat je inderdaad je oven te heet hebt staan
nou moe. nu gebeurd er voor de tweede keer dat de randen van mijn kapsel loslaten van de pan tijden het bakken en opeens is de bobbel weg
ik haal hem er zo uit en dan zien we wel wat er gaat gebeuren
heb hem nu op het rooster gelegd. bakpapier erop en daarop een gl;azen snijplank en de onderkant is nu mooi plat.
als ik hem in de vriezer wil doen. wat voor zak gebruik ik daarvoor? hij is 30X30
gewoon een pedaalemmerzak kan je gebruiken hoor!
Toch hoor je zo geen biscuit te maken....
Anyway, als je hem wilt invriezen kun je hem het beste inpakken in twee lagen huishoudfolie. In een zak blijft er teveel lucht inzitten, en dat zorgt ervoor dat je biscuit erg droog wordt.
wenko dan heb jij wel een hele grote pedaalemmer hahahahahaha
ik zal hem straks inpakken in huishoudfolie als hij is afgekoeld
In een zak blijft er teveel lucht inzitten, en dat zorgt ervoor dat je biscuit erg droog wordt.
Ik doe het biscuit altijd in een pedaalemmerzak en haal er zoveel mogelijk lucht uit. Nog nooit een droog biscuit gehad.
maar een pedaalemmer zak gaat hier echt niet passen. het is een vierkant kapsel van 30X30
bedenk me net dat ik moet kijken of hij in de vrieslade past. anders moet ik er een lade uithalen whahahahahahahaha
nou moe. nu gebeurd er voor de tweede keer dat de randen van mijn kapsel loslaten van de pan tijden het bakken en opeens is de bobbel weg
![]()
ik haal hem er zo uit en dan zien we wel wat er gaat gebeuren
Dan staat ie er te lang in. Als ie gaar is en nog langer in de oven blijft staan, dan gaat je biscuit krimpen. (Zo controleer ik altijd of ie gaar is )
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat doe ik fout