1

Onderwerp: Ik had geloof ik mijn dag niet vandaag...

Wat het geweest is weet ik niet. Ik gebruik normaliter altijd biscuitmix van Soezie. Nu had ik bij Intratuin Patidess meegenomen. En omdat ik altijd ruim beslag overhield, had ik er wat minder ingedaan. Dat resulteerde in een super laag taartje. Ik kon hem maar 1 keer doorsnijden!

Ojee, dat kan echt niet, Er zat wel een hele bult op, maarja daar kan ik niks mee.  Toen heb ik die bolling maar in stukjes gesneden en opgestapeld tot berg. Zie resultaat.
Op zich nog best goed gelukt, alsof het zo hoorde.

Nu had ik dat logo, waar die naam in staat heel mooi nagemaakt, helemaal met zilver geverfd enzo. De bedoeling was dat dat rechtop kon blijven staan.
Maar het werd maar niet hard. Hmm, misschien truckjes voor...even op het forum kijken.
O even een kwartiertje in de oven op 50 graden.

Was wel wat harder geworden, maar nog niet heel erg. En...oepsie...hij zit vastgeplakt aan het kartonnetje.
Euh...even een mesje pakken, Grrrrrrr lukt niet. %$^#&#*$(!!!! Kapot.
Shit, 14.00 ze komen hem om 14.30 ophalen.
Ik als een gek een nieuw logo gemaakt, alles er van een meter afstand op gekwakt, ik trilde er helemaal van.
Zo klaar!

Snel op de foto, inpakken en ding dong.

Ik zat er aan te denken om korting te geven, maar ze vond hem geweldig, vaste klant word ze. In december is haar andere kind jarig.
Euh...nouja ok dan.

10 minuten later ging de telefoon, O shit...de taart is ingestort ofzo.
Ik durfde niet op te nemen.
Toch maar even zelf terug gebeld.
O...ze wilde alleen maar vragen of ze hem in de koelkast mocht zetten.

Waarschijnlijk heb ik toch iets verkeerd gedaan met die oventruck...ik had ook zo weinig tijd.
http://i55.tinypic.com/zn24ia.jpg
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag.
En toch bedankt voor het kijken.

Groetjes Jessica

Re: Ik had geloof ik mijn dag niet vandaag...

Hardstikke leuk gedaan met die berg!

Ook mooi met die blauwe ondergrond, ik vind die hele bvruine taarten vaak een beetje saai/somber.

Kirsten

3

Nou ik kan me voorstellen dat ze 'm mooi vonden, hij is echt heel leuk!Vergeet niet dat de mensen die 'm komen halen niet weten wat jij eigenlijk in je hoofd had ;-)Hij is super!!

Taartdecoratie en workshops!

4 Laatst bewerkt door Miek80 (28-09-2010 15:20)

Ik vind het echt een SUPER taart!

Tip: Een bakpapiertje er onder in de oven en dan na het er uit halen uit laten harden, ik heb het gisteren ook voor het eerst geprobeerd en ik schoof het zo van het bakpapier af.

5

Prachtige taart! Als ik je verhaal niet had gelezen had ik echt NIET geweten dat het je niet mee zat, want ik vind hem juist super leuk.

Je berg ook, vind het veel mooier dan wanneer alles op een perfecte hoop ligt. Ja, en je moet je logo, of wat voor andere dingen die je wilt laten drogen altijd op een bakpapiertje leggen.

Weet niet waarom je logo niet hard werd. Misschien te kort laten drogen. Ik vind de oven ook niet echt helpen.  Heb je marsepein of fondant gebruikt? Marsepein word namelijk niet hard, ook niet met tylose.

Groetjes San

6

Inderdaad, ik sluit me helemaal aan bij de anderen en wat Sannn ook zegt: als je het verhaal erbij niet zou kennen, dan denk je echt alleen maar "wat een geweldige taart" want die berg is echt fantastisch en ook die "steentjes" aan de onderrand vind ik er zo leuk bij in dezelfde kleur als de berg, dus helemaal eenheid.

Tips heb ik verder niet voor je, ik ben zelf nog maar beginner en vind het echt superknap wat je gemaakt hebt. Wat ik inmiddels wel al heb geleerd van dit forum is: als je een ander merk van iets wilt uitproberen, dan kan je dat volgens mij het beste doen als het een probeersel is, of iets voor jezelf of als je heeeeel veel tijd over hebt, want voor iets wat op een bepaalde tijd afmoet zou ik dus gewoon de merken gebruiken waar je vertrouwd mee bent. Ik begrijp dat het soms niet anders kan, maar ik heb er hier al zoveel stressverhalen over gelezen, zowel met mix als ook met fondant of marsepein van ander merk wat dan scheurt enzo. Dat is dan ook een les voor mezelf uit jouw verhaal en dat van anderen.

Maar nogmaals, je taart is top hoor en als de klant tevreden is, dan is het toch helemaal geweldig!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

7

Inderdaad een hele mooie berg! Maar als je iets in gedachten hebt valt het niet mee als dat niet lukt.

8

Miek80 schreef:

Ik vind het echt een SUPER taart!

Tip: Een bakpapiertje er onder in de oven en dan na het er uit halen uit laten harden, ik heb het gisteren ook voor het eerst geprobeerd en ik schoof het zo van het bakpapier af.

Ahum....dat ik daar zelf niet heb gedacht... :o