1

Onderwerp: one.com / webreus / strato wie heeft hier ervaringen mee, verschillen?

Als ik het goed begrepen kun je met zowel one.com/ webreus als strato een website maken.

Wie heeft ervaringen met 1 of meer van de drie, wat vind je ervan?

En welke verschillen zijn er onderling.

Op deze site lees op positieve ervaringen met one.com en strato,
maar als ik ga googlen kom ik over beide heel veel negatieve ervaringen tegen.

Ik ben een leek als het gaat om website's bouwen, dus het moet wel te doen zijn.

Vind het fijn als ik bij 'het webbouw programma' ook mijn naam vast kan laten leggen,

maar ik heb begrepen dat je ook bij een site als mijndomein.nl je naam kunt registreren,
en die dan weer aan je website kunt koppelen,
maar dit klinkt mijn wat ingewikkeld.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

2

Re: one.com / webreus / strato wie heeft hier ervaringen mee, verschillen?

Ik heb er een lopen bij one.com en ben echt een leek qua computers. Het is een superbedrijf, je kan dus echt 24  uur per dag contact zoeken en overdag in het nederlands en 's nachts vaak in het engels. Heb namelijk ontzetten lopen klooien had hem bijna af en in een x was alles weg, ze hebben binnen 30 minuten de site ergens gevonden en voor mij geplaats. Zou zelf weer voor one.com gaan, is gewoon erg goed. De overige berijven ken ik niet zo goed

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

ik heb 2 sites bij one.com en ben echt ontzettend tevreden. een van de 2 heb ik al 4 jaar en nooit problemen gehad. daarnaast krijg je nergens zoveel webruimte voor zo weinig geld én je hebt geen data-limiet, wat je ook nergens krijgt.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

4

Rabbeltje en Soesa:

bedankt voor jullie antwoorden,
is het bij one.com ook zo dat je een mail adres bij je website krijgt.

Bij one.com kun je dus behoorlijk wat foto's plaatsen als je zou willen, zonder dat de site trager word? Dat zou erg fijn zijn.

(dat valt toch onder data limiet? of is dat wat anders?)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

5

datalimiet:
de bestanden die je online zet om je site te laten werken hebben een bepaalde grootte (net zoals ze dat op je pc hebben). iedere keer als iemand je site bezoekt, kost dat de server dus een bepaalde hoeveelheid data. als je een datalimiet hebt, betekent dit dat als je meer dataverkeer hebt dan deze limiet, je site tijdelijk offline gaat. nu zal dat niet zo snel bij jou gebeuren, dan moet je wel heeeeeuuul veel bezoekers krijgen ;) qua snelheid heeft dit geen verschil, dit ligt gewoon aan de verbinding van de gebruiker (en ook bijvoorbeeld hoe groot je je foto's erop zet, nergens voor nodig om deze met een hogere resolutie van 800x600 ofzo erop te zetten!).

bij one.com kun je eindeloos e-mailadressen aanmaken! deze eindigen dan allemaal op jouw domeinnaam :)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

6

Ik heb strato, heb mijn eigen website gemaakt met hun programma livingpages. Ik heb hem vrij simpel gehouden, maar je kan er nog veel meer mee doen. Ik heb ook een domeinnaam via hun www.sunnycakes.nl  dus geen reclame in de naam. Vind ik persoonlijk veel mooier. Bij het pakket wat ik heb gekozen heb ik ook een emailadres info@sunnycakes.nl volgens mij kan je wel 25 mailadressen maken.
Kostte mij het eerste jaar 1,50 euro per maand en daarna 3 euro, maar dat komt omdat ik in eerste instantie met een ander programma mijn website wilde maken.

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

7

ik heb mijn website via www.wix.com.. erg leuk om daarmee je flash website te maken :)

8

ik heb ook een website via strato. Geen taarten website maar voor kindertheater: www.kletskoek.eu

Ik ben ook echt een leek met websites bouwen maar met strato ging dit me erg goed af. Ik betaal geloof ik 3 euro per maand, nou dat is echt geen geld voor wat je ervoor terug krijgt!

Hopelijk heb je wat aan mijn reactie :)

Groetjes Marja

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

9

ik heb voor een andere website ook strato
heb de website zelf kunnen maken
nu hoorde ik laatst van iemand dat antagonist nog beter en makkelijker moest zijn
ben dus nu ook aan t kijken om daar de website onder te brengen

groetjes ellis mama van 3 bengeltjes en 1 engeltje