1

Onderwerp: beinvloed maizena de smaak?

Hoi,

ik maak nu al een tijdje fondant (MMF) en met uitrollen gebruik ik poedersuiker zodat het niet plakt.

maar hoe meer poedersuiker, hoe zoeter. als ik nou maizena gebruik bij het uitrollen, verpest het dan de smaak van MMF?
de smaak moet natuurlijk wel hetzelfde blijven.

Crisco heb ik nog niet, dat is onderweg.

alweer bedankt meiden. :Y

Groetjes Christa!

2

Re: beinvloed maizena de smaak?

Vraag 3:
Moet je bij het uitrollen bij MMF en het gebruik van uitstekers/messen juist poedersuiker, maizena of plantaardig vet gebruiken? Heeft dit ook nog gevolgen voor de smaak?
Uitrollen op maizena of crisco veranderd de smaak niet.. uitrollen op poedersuiker maakt de boel meer zoet.. maar ja dat heb je toch met MMF.

hoi, ik heb het na lang zoeken toch gevonden!

Groetjes Christa!

3

1) De hoeveelheid poedersuiker die gebruikt om te rollen valt in het niet bij de hoeveelheid suiker die al in het fondant zit :+
2) De maizena gebruik je ook heel weinig, dus nee, dat beinvloed de smaak ( ook) niet. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

ik vind persoonlijk maizena ook prettiger werken, het lijkt wat minder te vlekken dan poedersuiker, makkelijker weg te vegen.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

5

Rabbeltje schreef:

ik vind persoonlijk maizena ook prettiger werken, het lijkt wat minder te vlekken dan poedersuiker, makkelijker weg te vegen.

:Y Dat is ook mijn ervaring. Ik gebruik nooit poedersuiker: bij fondant maizena en bij marsepein crisco :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Ik gebruik poedersuiker om fondant uit te rollen waarmee ik de taart bekleed, en maizena voor de decoraties waar tylose doorheen zit.
Crisco of Trex gebruik ik nooit om uit te rollen, wel om crusting bc mee te maken :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/