1 Laatst bewerkt door Jeetje (04-02-2013 22:05)

Onderwerp: Hoe SEH en plastische chirurgie twee elfjes er bovenop hielpen =D

Ik was afgelopen weekend ook weer druk met een taart. De taart zelf was een feestje om te maken, alleen het elfje boetseren wilde deze keer voor geen meter lukken. Met dit vochtige (maar vorige week nog warme) weer en 't vele wasgoed dat ik tegenwoordig met dank aan sporttalent-zoon heb, was het in huis zo vochtig dat ze niet goed uit wilde harden. In plaats daarvan zakte ze steeds voorover, braken 3x armen en 2x benen af en zag ik het echt niet meer zitten. Door al die reparatiewerkzaamheden werd ze er ook niet mooier op, steeds weer vastgeplakte onderdelen eraf trekken en (niet uitgeharde lichaams-)delen weer vast te moeten houden resulteerde in vreemde deuken en bochels, niet erg ladylike natuurlijk.

Uiteindelijk ten einde raad maar een 2e elfje erbij gemaakt en bij beide elfjes de volgende ochtend wéér plastische chirurgie toegepast (hals/nekjes toegevoegd en overgang weggewerkt dmv een "parelkettinkje") en de verwarming flink aangezet. En warempel, ze droogden toch nog leuk op! Het blonde elfenhoofdje zag er nog steeds wat toegetakeld uit, maar het reserve-elfje had zeker taarttopper-potentie. :D

Daarna de taart zelf in elkaar gezet en dat ging als een tierelier. Nou ja, de Lace Flowers blaadje voor blaadje uitsnijden en gebogen opplakken voor het  "bloemblaadjes-effect"was nog wel een heel karwei en zal ik niet nog eens snel doen denk ik, maar verder appeltje, eitje. ;)

Een heel verhaal, maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden ;), dus hier komen ze:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/196457_102178586534618_7702550_n.jpg

http://94.100.122.207/1112850001-1112900000/1112879701-1112879800/1112879720_5_rtKy.jpeg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/197239_102178606534616_1518133_n.jpg

[Gevuld met witte chocolademousse en verse aardbeitjes. Technisch gezien een stapeltje, incl. smurfen-chocostaafjes onder en in het rooscakeje vanwege het gewicht van het elfje.

Het van onder tot boven zoeter dan zoete roze was overigens de vraag van de jarige, als ik zelf het thema uit had mogen werken had ik waarschijnlijk eerder een bostafereeltje geprobeerd te maken met groen, een boomstronk, etc.  Wel apart dat de taart op de foto zo glimt en de roze kleuren zo verschillend lijken, terwijl dat in 't echt reuze meeviel. Alleen de letterbloemen bovenop waren idd ietsje roder-roze dan de rest van de roze decoraties.

2

Re: Hoe SEH en plastische chirurgie twee elfjes er bovenop hielpen =D

wat is deze leuk geworden zeg!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

3

Ik vind de taart en de elfjes prachtig  :thumb:  :Y . Niets te zien van alle tegenslag hoor...!

4

Ik vind het een superschattige taart!! Niks mis met die elfjes!!
Vroeg me af waar het elfje bovenop zit? Zit daar nog cake in of is het enkel fondant?

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

5

Wauw, ziet er geweldig uit!!!
Mocht ik ooit plastische chirurgie nodig hebben, kom ik naar jou toe  :lol:  !!
De taart ziet er heerlijk zoet uit!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

6

O o o wat issie leuk!
En je elfjes zijn werkelijk prachtig ondanks alle problemen die je ermee hebt ondervonden, de aanhouder wint, zullen we maar zeggen.

De details zijn ook zo ontzettend leuk, ondanks het heidens karwei zijn de lacebloemblaadjes echt prachtig en achterop de slakjes met het spoor wat ze achterlaten in de vorm van een hartje vind ik ook echt geweldig bedacht!

Door deze kleur roze ondergrond krijgt je taart wel een echte meisjesuitstraling, dat willen kleine meisjes nou eenmaal graag. Ze zal er vast dolgelukkig mee geweest zijn!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

7

Oh, wat een schatje, ik vind hem helemaal geweldig!

Groetjes, Conny

8

Wat een ontzettend leuke taart!!!!

9

super leuk zeg! :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

10

Heel erg mooi en leuk gemaakt! :Y
Leuk dat het jurkje van het elfje onderaan de taart weer terug komt als rand van de taart.

Helemaal mooi  :thumb:

12

Sluit me helemaal aan bij de anderen, Super schattige taart!

13

superleuk gemaakt zeg! leuke zoete kleuren (ben gek op roze  ;) ) en wat leuk, weer eens een leuk en origineel gebruik van de uitstekers! toppie gedaan dus weer ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

Ahhh wat een snoezige elfjes!Zoiets zou ik nu ook graag willen leren maken.

If life gives you lemons, make lemonade!

15

Ondanks alle operaties zien ze er toch super uit hoor.
Een erg leuke taart  :Y

16

wat een leuke taart,
de rand is ook zo leuk bedacht!!!

17

Wat een superleuke en originele taart.

Groetjes, Elly

18

ahh wat een mooie en lieve cake !

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

19

Wat een prachtige taart, ik wil hem graag opslaan.
En wat een goed idee van het elfje op een roos!!!!
Het kleine klantje moet echt in de gloria geweest zijn...
Groetjes Kim (kieke)

20

ThijsYmke schreef:

Ik vind het een superschattige taart!! Niks mis met die elfjes!!
Vroeg me af waar het elfje bovenop zit? Zit daar nog cake in of is het enkel fondant?

Het roosstoeltje is gemaakt van een 7 cm. cakebolletje en die met rozenblaadjes omwikkelen zoals bij een fondantroosje. ;)

21

Schattig! Doe je ook buikwandcorrecties?  ;)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...