1

Onderwerp: nieuw, vraagje over lieveheersbeestjes taart

Hallo Iedereen,

wilde me net keurig gaan voorstellen in het topic, maar helaas is gesloten. Ik ben Lizzy en heb het taarten bakken, versieren etc net ontdekt. De eerste cursus moet ook nog gaan plaatsvinden.

Wat ik wilde gaan proberen is een lieveheerstbeestjes taart te gaan maken, maar nu mijn vraag, bak je dan twee taarten en snij je dan de bovenste taart rond?? heb gisteren marsepein gekocht daar wilde ik ook nog kleine lieveheersbeestjes van gaan maken. Maar de verjaardag is pas maandag, kan ik daar vandaag al mee beginnen?

Groetjes

2

Re: nieuw, vraagje over lieveheersbeestjes taart

Ideaal om een lieveheersbeestje van te maken is de Blanda-schaal van Ikea. Je kan het deeg hier gewoon in bakken en dan krijg je een halve bol, die je kan bekleden.

Hier even een foto
http://www.ikea.com/PIAimages/40771_PE134582_S3.jpg

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

oh helemaal goed, ga vanmiddag direct even kijken! Dat scheelt vast een hoop gedoe, haha!

4

Hier staat een lieveheersbeestjestaart in beschreven:
http://picasaweb.google.com/AllAboutCra … artyCakes#

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ben gisteren bij Ikea geweest, maar die gewone serveerschaal van Blanda, kan die in de oven dan???

Ze zijn er ook in het glas!

Groetje Cindy

7 Laatst bewerkt door Nel (29-09-2010 08:08)

Ja hoor, gaat prima! Heb er net twee in de oven geschoven, de RVS blanda's van 20 cm.
Na het bakken kiep ik ze gelijk op een taartrooster. Is even goochelen met twee ovenhandschoenen en een ronde gladde schaal, maar oefening baart kunst.
Heb ook eens ergens op dit forum de volgende tip gelezen:
Na het invetten van de schaal twee smalle stroken bakpapier kruislings op de bodem leggen. De stroken moeten zo lang zijn dat ze ruim over de rand heen hangen. Na het bakken kun je de biscuit aan de stroken zo uit de schaal tillen.

Succes!