1

Onderwerp: Welke maat karton met stapelen

28 oktober wordt mijn dochter 3 en dan wil ik een stapeltaart gaan maken(voor het eerst).
Ik weet dat je een kartonnetje onder de 2 laag moet leggen maar welke maat gebruiken jullie dan.

Mijn 2de laag wordt 20 cm.
Moet ik een karton van 20 cm eronder doen??

Groetjes Marianne

Re: Welke maat karton met stapelen

kartonnetje van 20cm piept er bij mij altijd net onderuit, dus ik zou of een 18cm eronder leggen of die van 20 cm afknippen :Y

Wel de zilver-goud kleurige kartonnen gebruiken, of 2 witte kartonnen met de vetvrije kant naar de taarten toe en aan elkaar geplakt met plakband of dubbelzijdig tape oid. :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

kartonnetje van 20cm piept er bij mij altijd net onderuit, dus ik zou of een 18cm eronder leggen of die van 20 cm afknippen :Y

Wel de zilver-goud kleurige kartonnen gebruiken, of 2 witte kartonnen met de vetvrije kant naar de taarten toe en aan elkaar geplakt met plakband of dubbelzijdig tape oid. :)

Dat idee had ik al wel.
Thx

Ik vraag mij nog iets af.
Ik moet mn taart gaan stutten en dat kan je met lollipop sticks doen.
Ik wil ze gaan bestellen maar hoe lang zal ik ze nemen, 10/15 cm?
Ik zit zelf aan die van 15 cm te denken.
Die van 10 cm is mss net te klein.

met gewone vlaaikartons gaat dat dan niet
zonder vetvrije laag

ik heb geen idee of het met lollipop sticks kan, vast wel. idd voor de zekerheid 15cm doen, stel dat 10cm net te kort te, dan kun je niet meer ;)

@boomsielover, vlaaikartons zijn toch hetzelfde als taartkartons? 1 kartonnen kant en 1 witte/vet vrije kant, als je kartonnen kant tegen elkaar plakt, heb je 2 vetvrije kanten :Y

groetjes Tirza     

@tipsytaartje ik heb altijd gedacht dat een vetvrije kant glad was, maar de voor en achterkant voelt hetzelfde aan

hmmzz... ik heb namelijk even gegoogled op vlaaikartons, en ik kom daar op hetzelfde uit als de gewone taartkartons.

o ja, waar je die kartons mee kunt vergelijken, ze zijn eigenlijk hetzelfde als een taartdoos, die heeft ook 1 kartonnen gedeelte en 1 vetvrij wit gedeelte :Y

groetjes Tirza     

@ tipsytaartje... dan zal het wel hetzelfde zijn
Thanks alvast