1

Onderwerp: Cupe cake`s zakken in!!

Echt om gek van te worden!!!!!!!. Je zou je bijna afvragen wat er nou moeilijk is aan cc te bakken :mad:
Maar dan laten die papiertejs los en nu storten ze helemaal in, nog even en ik stort in!!!.

Maar goed, wie heeft DE tip tegen het inzakken....

En :Y  ik heb echt via de zoekfunctie gezocht..........

Re: Cupe cake`s zakken in!!

met wat voor mix maak je de cupcakes?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

3

Van de webshop hier.

4

Nou nou nou????? niemand??. Nee ik ben gewoon ongeduldig denk ik :lol:  :lol:  :lol:

5

Nog net ff iets langer in de oven laten zitten zou ik zeggen. Op de zak van de webshop staat 18 minuten volgens mij, maar bij mij gaan ze er minimaal 20 minuten in. En als ze uit de oven komen gelijk heel even met een spatel er op duwen werkt bij mij om ze goed in het papiertje te krijgen.

Of een veel gehoorde tip hier is even een snijplank oid er op leggen.

Succes!

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

6

Wat een lief schaapje!!!

Op hoeveel graden??? 190?

7 Laatst bewerkt door Patricia0255 (24-03-2010 11:02)

ik heb ze ook wan de webshop van funcakes.. en bij mij gaan ze ook zo'n 18-25 min erin op zo'n 175/180 graden

ze gaan na het bakken gelijk de oven uit en heb nooit ingeklapte cc gehad.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

8

Bij mij gaan ze op 175, das hetelucht. En dan zeker 22 minuten.

De bedoeling is dat als je op de bovenkant drukt, ze niet meer 'fluffig' aanvoelen, maar heel licht terugveren. Ook aan de kleur kun je het zien, ze moeten wel een beetje bruin zijn.

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

9

Super bedankt voor jullie antwoorden!!!!!

10

De eerste lading is mislukt............ :nooo  :nooo  :nooo  :nooo  :nooo

11 Laatst bewerkt door Boska (24-03-2010 16:40)

Ik gebruik ook funcakes mix en bak ze 22 - 25 min op hete lucht 160. Altijd even voelen of ze goed terugveren, anders nog even ietsje langer.
Uit de oven, na 1 min. de broodplank er op ca. voor 1 min. en af laten koelen in de vorm. Heb (bijna) nooit last van los latende papiertjes.
Moet er van de week 200 bakken  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

:think:  Oven goed voor verwarmd? Tussendoor niet te vaak open gedaan? Genoeg bakpoeder gebruikt?

Oh en mijn moeder waarschuwde me altijd "niet tussendoor met je vingers aan het deeg zitten, anders zakt de cake in" Maar of dat nou echt zo is?  :9

13

ik heb het ook gehad bij mij lag het aan de boter. ik gebruikte de roomboter van de aldi voor het bakken en elke keer zakte ze in. ook bij mijn vriendin een keer met de aldi boter en ook daar werden ze niet netjes ik gebruik nu de "duurdere" boter en geen problemen meer.

14

oja, zou het aan de boter kunnen liggen? ik bak eigenlijk altijd met bona margarine en inderdaad laten de papiertjes bij mij ook regelmatig los....... zal ik toch eens roomboter moeten proberen...

15

Ik heb eindelijk prachtige cc!!!!!.
Ik gebruik ccmix van de webshop
mix 4 minuten op de langzaamste stand
en bak ze zeker wel 25 minuten!!!
Papiertjes van de Xenox, deze voelen wat vetter aan.

Hartstikke bedankt voor jullie tips!!

16

nou ik heb, naar aanleiding van dit topic, vanmiddag cup-cakes gebakken met roomboter. En ik ben helemaal blij!!!!! Voor het eerst zakken ze niet in en blijven ze mooi rond!!! Joepie  :Y
Wat boter al niet kan doen  :)

17

De beste tip die ik kan geven is om geen mix te gebruiken en alles lekker zelf te doen  :D je bent er niet echt veel langer mee bezig of zo en je kan alles aanpassen aan eigen behoeften (bijv meer of minder suiker)
Ik heb nooit cc-problemen gehad (en nou zal je zien dat dinsdag mijn cc's mislukken omdat ik dit hier heb gezegd  :lol: )

18

Een oud topic van mezelf.......Het valt me echt op dat cc bakken echt niet meevalt!!. Ben er gewoon een beetje huiverig van, ik heb een bestelling van 40 cc. De eerste 12 heb ik al weggegooid :mad:  :mad:  :mad:  :mad: