1

Onderwerp: Moscovisch of biscuit?

Hallo,

Ik ga binnenkort mijn eerste taart maken na een webshop te hebben gevolgd, ik heb er echt zin in om aan de slag te gaan!
Maar nu heb ik meteen al een vraag: ik wilde mix voor moscovische cake bestellen via de webshop hier, ik had 'm al in het winkelwagentje staan maar een paar dagen later stond deze mix niet meer in het assortiment. Wat is het verschil tussen moscovische cake en biscuit? Want die laatste is nog wel in het assortiment
Ik wil een taart maken met een laag jam en een laag botercreme en dan marsepein er overheen. Kan ik daarvoor biscuit mix nemen?

Groetjes van Monica

Groetjes, Monica

Re: Moscovisch of biscuit?

Geen idee wat het verschil is. Ik bak met moscovisch poeder van de molen (van Damco is dat)
Dat bevalt heel goed, heerlijk luchtig, geen reden om mix voor biscuit te nemen.

het is zelf zo lekker dat de opa van mijn schoonzus Sabien, (hier pas geregistreerd)  die banketbakker is geweest vroeger, dat nu ook gebruikt voor de taarten de hij nog maakt.

Groetjes Karine

3

Ja hoor! Biscuitmix wordt door de meesten hier gebruikt volgens mij. Moscovisch hoor ik weinig over hier. Ik zou ook niet goed weten wat het verschil is, want de biscuitmix is ook zonder boter.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

4

moscovisch is met een beetje boter.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik heb het voor mijn eerste taart ook getracht uit te zoeken en voor zover ik kan vinden/hoor is het verschil dat er in Moskovisch gebak boter zit waardoor hij smeuïger, sponziger wordt.

Ik heb het echter nog niet zelf ondervonden omdat ik de mix van de webshop toch wel erg makkelijk vind.  :D

Vizzstick schreef:

Ik heb het voor mijn eerste taart ook getracht uit te zoeken en voor zover ik kan vinden/hoor is het verschil dat er in Moskovisch gebak boter zit waardoor hij smeuïger, sponziger wordt.

Ik heb het echter nog niet zelf ondervonden omdat ik de mix van de webshop toch wel erg makkelijk vind.  :D

Mijn moscovisch poeder werkt hetzelfde als de mix volgens mij.
Gewoon ei en wat water erbij en mixen.

Groetjes Karine

7

Mijn moskovisch poeder van de molen ook  :Y . Alleen water en eieren toevoegen.

8

En die mix van de molen halen jullie gewoon bij een molen in de buurt? Er zit hier in Nijmegen wel een molen die broodmixen verkoopt maar volgens mij hebben die geen andere mixen.

Groetjes, Monica

Ik haal het bij de molen in IJsselstein, maar dat is wat uit de route voor jou he ;)
Maar goed, die hebben een enorm assortiment met ook veel zelfgemalen meel enzo.

Groetjes Karine

10

Kaatjekikker schreef:
Vizzstick schreef:

Mijn moscovisch poeder werkt hetzelfde als de mix volgens mij.
Gewoon ei en wat water erbij en mixen.

Kan zijn dat er boter in de mix zit verwerkt.
Maar ik denk dat het in de praktijk ook niet zoveel uit maakt?

11

Ik denk dat ik die biscuit mix eerst maar eens ga proberen. En dan op mijn gemak uitzoeken waar ik moscovische mix kan kopen.

Groetjes, Monica

12

ik gebruik moscovisch want ik vind biscuit niet te eten (droog en smakeloos)

13

Moscovisch is ook te koop bij Bakfeest & Zo in Elst...dus Mookje dat is voor jou in de buurt! Ik gebruik ook altijd Moscovisch..inderdaad heerlijk luchtig, komt goed omhoog en absoluut niet droog! En zonder boter gewoon eieren en water en bakblik voor de helft vullen

14

Roomsoesje bedankt voor de tip, Elst is inderdaad goed te doen!

Groetjes, Monica

15

Ik gebruik ook moscovisch,heerlijk luchtig en absoluut niet droog.
Komt mooi omhoog en smaakt lekker en is goedkoper dan de mix

If life gives you lemons, make lemonade!

16

ik dacht dat het hetzelfde was???
ik kocht biscuitmix en in de beschrijving staat;meng de Mopscovisch mix...
Ik heb altijd dezelfde en bevalt prima!

17

Ik gebruik zelf ook altijd de moskovisch biscuit. Vind het een fijne biscuit die heel goed rijst en een mooie kler van zichzelf heeft. Bovendien krijg ik hier altijd te horen dat mijn biscuit zo lekker luchtig is  :9

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

18

Ik ben naar de winkel Bakfeest en zo in Elst geweest, wat geweldig om daar rond te neuzen en spulletjes uit te zoeken!
Ik heb een heleboel geld uitgegeven maar nu kan ik dan ook echt aan de slag, mijn man keek al moeilijk maar de spullen die het meest kosten, daar doe ik jaren mee (bakvorm en stempels en zo).

Ik heb meteen voor 2 taarten mix voor moscovische cake gekocht, volgende week ben ik op vakantie maar de week erna ga ik beginnen aan mijn eerste taart!!

Groetjes, Monica