Re: mag machine uitzoeken,wil kichtenaid,maar welke??

ik was heel erg aan het twijfelen geslagen,maar als ik al jullie reacties lees is toch mijn eerste gevoel wel aardig...

ik vind die aristan idd erg mooi,en klinkt erg degelijk. het enige wat ik bij die mis is de optie om er een soort foodprossesor op te zetten ,welke de kenwood wel heeft.
aan de adnere kant kan ik natuurlijk ook voor een paar centen een losse kopen voor het hakken van diveren zaken(lees ui,paprika e.d)

ik twijfel nog heel even verder..zaterdag ga ik naar haarlem centrum,dus zal ik ook even langs de kookwinkels lopen...

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

27

Ga je een keukenmachine ook echt gebruiken?
Of gaat het zo'n app. worden wat in de kast beland omdat je t bij nader inzien toch niet zo handig vind als je dacht?
Dat heb ik dus wel bij de mijne, evenals mijn blender. Ding komt misschien 2x p/j uit de kast.

28 Laatst bewerkt door ilonka huisintveld (26-09-2010 23:11)

jaaa die ga ik zeker gebruiken, die staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje.. ik kook heel graag,en doe dat ook iedere dag uitgebreid,met veel verse groente e.d.
en omdat ik nu een duur apparaat mag uitzoeken voor mijn taarten bakken,  dacht ik doe slim om het dan te combineren. ;)  :D

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

29

het schijnt dat je met de ASSISTENT ORIGINAL wel marsepein kan kleuren. Maar dan wel omdat de kom wel 7 liter is (!!!) minimaal 1 kilo per keer...

Prijzen zijn net als bij KA maar het schijnt dat deze dus NOG beter is en omdat de kom 7 liter is is het voor de grote bakkers wel handig... ik maak liever kleine taartjes dus ik weet niet of het voor mij handig is....

Hij ziet er ook niet zo heeell mooi uit als de KA maargoed... hij schijnt dus echt wel sterker te zijn.

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

30

een hobart is de uberversie van kitchenaid en daar kan je, ook bij de kleine, marsepein in kleuren. maar die dingen zijn 1200 euro, dan kneed ik t wel met de hand

31

woowww 1200 is idd beetje duur.. die ASSISTENT ORIGINAL zijn ongeveer 400 ofzo..

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

32

maar een hobart gaat wel 30 jaar mee ;)

33

ilonka huisintveld schreef:

ik was heel erg aan het twijfelen geslagen,maar als ik al jullie reacties lees is toch mijn eerste gevoel wel aardig...

ik vind die aristan idd erg mooi,en klinkt erg degelijk. het enige wat ik bij die mis is de optie om er een soort foodprossesor op te zetten ,welke de kenwood wel heeft.
aan de adnere kant kan ik natuurlijk ook voor een paar centen een losse kopen voor het hakken van diveren zaken(lees ui,paprika e.d)

ik twijfel nog heel even verder..zaterdag ga ik naar haarlem centrum,dus zal ik ook even langs de kookwinkels lopen...

Voor de kitchenaid heb je ook allerlei hulpstukken waaronder een rasp, hakmolen etc. Ze kosten dan ook wel wat, maar mijn ervaring met een foodprocessor is dat ik maar 1 maximaal 3 functie's gebruik en dat het een gigantisch ding is waar je de helft niet van gebruikt.

Ik gebruikte voornamelijk de rasp dus dat opzetstuk heb ik bij de kitchenaid gekocht. Ideaal en ik mis m'n overleden foodprocessor absoluut niet!

34

ieder keukenmachine heeft dus wel wat goeds..
nu weet ik het nog niet zeker wat ik wil..
Ik zou hem alleen gebruiken voor taarten etc en ook niet voor heel groot gebruik..